1. HABERLER

  2. YORUM ANALİZ

  3. "Uydurulmuş din" retoriği Kemalizm’in duvarına tosladı!
"Uydurulmuş din" retoriği Kemalizm’in duvarına tosladı!

"Uydurulmuş din" retoriği Kemalizm’in duvarına tosladı!

Mustafa İslamoğlu, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, Atatürk’ün Alparslan, Osman Gazi ve Fatih Sultan Mehmet gibi bu coğrafyaya damga vurmuş biri olduğunu belirtti.

31 Ağustos 2021 Salı 00:56A+A-

HAKSÖZ HABER

Son dönemde kamuoyunda ilahiyatçı veya hoca olarak bilinen bazı isimler, resmî ideolojiye ve kurucularına yönelik methiyeler dizme yarışına girdi.

Bunların başında ise “uydurulmuş din” retoriğini dilinden düşürmeyen Mustafa İslamoğlu bulunuyor.

İslamoğlu’nun Mustafa Kemal Atatürk ile ilgili güzellemeleri yeni bir şey değil. Daha önce de dolaylı olarak Atatürk’e övgüler yağdıran İslamoğlu, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, Atatürk’ün Alparslan, Osman Gazi ve Fatih Sultan Mehmet gibi bu coğrafyaya damga vurmuş biri olduğunu belirtti. 

İndirilmiş dinin mümessili, kinini din edinenlere karşı “Sakarya Destanına Selam” demeyi de ihmal etmemiş!

Söz konusu Müslümanlar ve İslami yapılar olduğu zaman adalet ve hakkaniyetten, nezaket ve merhametten son derece uzak olan İslamoğlu gibilerin sol, seküler ve Kemalistlere karşı şirin görünme çabaları ise ibret verici.

İslam dünyasındaki İslami oluşumları bir şekilde “uydurulmuş din” mensupları ya da o’cu bu’cu ilan eden bu zihniyet, hızlı adımlarla laiklik ve sekülerlik dalaletine savruluyor maalesef.

20 yıllık ABD ve NATO işgalini sonlandırarak Afganistan’da zafer ilan Taliban’a ABD ve Çin işbirlikçisi etiketini yapıştıran zihniyetin Müslümanlara yarardan ziyade zarar vereceği ortada. Taliban’a narkoşeriat itham ve iftirasını yöneltecek kadar nefret ve düşmanlıkla davrananlar, Atatürk’e methiyeler dizmekte beis görmüyor!

Yıllardır “uydurulmuş din” diyerek neredeyse bütün geleneksel İslami yapıları tekfir edercesine hedef alıp alay konusu eden İslamoğlu şimdi de Mustafa Kemal ve Kemalizme rağmen uydurulmuş bir Kemalizm icat etti. Ne diyelim, Allah ıslah etsin…

Etiketler :

HABERE YORUM KAT

72 Yorum
  • Yağarlar / 31 Ağustos 2023 17:30

    Hatasız kul olmaz olsa zaten insan olmaz Mustafa İslamoğlu da birikimlerini aktararak insanlığı düşünmeye sevk etmesiyle yaptığı katkılar takdire değer. Bayramlarla ilgili düşüncelerini de tek pencereden bakarak değil geniş çaplı düşünmek lazım...

    Yanıtla (0) (0)
  • Abdullah / 31 Ağustos 2023 00:18

    Korku ile ümit arasında durmak bir dengedir. Allah ıslah etsin.
    Allah'ım!
    Hakkı Hakk olarak göster ve hakka tutunmayı, Batılı da batıl olarak gösterip ondan Uzak durmayı nasip eyle.

    Yanıtla (0) (0)
  • Oktay Korkmaz / 03 Nisan 2023 14:54

    Bir yarası var sanırım. Onu aklamaya çalışıyor. 17 yaşlarında.Fetullah gibi.

    Yanıtla (0) (0)
  • Nurcan x / 02 Eylül 2021 23:49

    Abbdüsselam bey kardesim.. Biz kimseye asilanmis degiliz ve kimsenin sürüsüde olmadik olmayacagizda..Biz sevgili Nebi (s) nin takipcisi olduk kimsenin takipcisi olmadik . Helede Mustafa iSlamoglunun dogru bulduklarimizi aldik egri ve yanlislarinida tenkit ettik.. onu nede seyh kabul ettik : Bizim Seyhimiz örnegimiz ölcümüz sevgili Nebi Ve onun sahih uygulamalaridir.. Bu tartismayi bitirelim demenin (mustafa tarafdari oldugumuzu göstermez) demenin neresi tutarsizdir.. devam edebilirsiniz nereyevaracaksaniz,, buyrun devan edin..At hirsizi turuva ati vs demenis eger sik oluyor bir müslümana yakistirabiliyorsaniz buyrun devam edin..Ben sözü bitirdim artik bu konuda konusmayacagim.. Rabbim bizleri af ve magfiret etsin amin..AEO--

    Yanıtla (0) (0)
  • Abdüsselam / 02 Eylül 2021 00:42

    Nurcan X, yorumlarınız arasında tutarsızlık var. Adam evinde ailesi ile konuşmuş da insanlar gizlice dinleyip haber yapmış gibi davranıyorsunuz. Yüzlerce belki binlerce insana "şeyh" olmuş, onlarca kitabı olan, sosyal medya üzerinden insanlara fikirlerini aşılayan birinden bahsediyoruz. Yorumcu Hakan bey'in ifadesiyle bir "at hırsızı" bence bir "truva atından" bahsediyoruz. Yok öyle yağma, tabii ki hesabını Allah'a verecek ama kendisi herkesi hizaya çekerken hakkında kimsenin yorum dahi yapmaması kabul edilemez. Görülen şu maalesef takipçileri tarafından hatasız kabul edilen bir Mustafa Şeyh var. Kendisiyle birlikte sürüsünü de peşinden sürüklüyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Nurcan x / 01 Eylül 2021 23:50

    Artik birakin adamin yakasini ne hali varsa görsün diyorum.. haber yapmayin diyorum yeter artik..Adam Rabbi hesaplassin bize ne oluyor adamlar tiynetlerindekini yazmislar baska söze gerek yok der kapatiriz..ve unuturuz bu kadar basit.. Adamlarin sirf kendileri anliyor baskalari hic birsey anlamiyor öylemi böyle davrananlara ne söz anlatipta yorulalim degilmi.. Allah isini gücünü rast getirsin diyelim yinede... artik gözümüzdede yoksunuz mustafa bey.. eyvallah..

    Yanıtla (0) (0)
  • Nurcan x / 01 Eylül 2021 23:42

    Mustafa islamoglu harcandi bitti diyorum. artik bizi baglamaz diyorum.. Kendi kendini bitirdi diyorum.. artik bize ne diyorum... Bu kadar yoruma ne gerek var diyorum.. Fazlasi giybet olmazmi diyorum.. Mevdudiyide ibni teymiyyeyide ali seriatiyide bu ümmet yada bu toplum anlamadi harcadi diyorum.. Bu kardesimizde koca bir birikimi harcadi bitirdi harcandi diyorum.. sahip cikamadik yanliz biraktik diyorum ..uyaramadik diyorum.. simdide atalimmi diyorum.. anlasilmayacak ne var.. ibni Teymiyye mevdudi ali seriati ayni karede anmak niye zorunuza gidiyorki.. Ben kardesimizin hatalarini effederim affetmem bu beni baglar oda kendinden sorumludur tövbe eder özür diler yanildim hakkinizi helal edin derse yine kardesimdir atacak degilim.. bilmem anlatabildimmi güzel kardesim mücahid bey..

    Yanıtla (0) (0)
  • Mücahid / 01 Eylül 2021 22:22

    Nurcan X maslahlı hanımefendi ne diyor yada ne demek istiyor birisi açıklayabilir mi, ben mi yanlış anlıyorum (zaten tam olarak anladım da diyemem)?
    Bize emri bil maruf nehyi anil munkerden, adil sahitlikten, uyarma ve davetten vazgeçmeyi mi tavsiye ediyor? Yoksa ex-modernist İslamcıların Kemalizmin kucagina bir bir yuvarlanmasini mi görmezden gelmemizi ve onların bu kucaklasmasi hiç olmamış gibi mi davranmamızi istiyor, peki bu ikisi arasında fark varmıdır?
    Herkesin yaptığı kendisini bağlar diyerek dini toplumsal hayattan tamamen koparan ergen sekuler söylemi mi tekrar ediyor, yoksa başka bir şey mi demek istiyor?
    Birde seyhul İslam İbn-i Teymiyye ve Mevdudi'yi İslamoğlu ile aynı cümlede aynı bağlamda anarak ne demek istiyor, harcandığını unutulduğunu veya unutulması gerektiğini nereden çıkarıyor?

    Kendisi veya anlayan birisi açıklarsa sevinirim.

    Yanıtla (0) (0)
  • seko69 / 01 Eylül 2021 10:13

    Allah kimsenin yaptığını yanına ve yarına bırakmıyor.

    Bu dünyada da rezil rüsvay ediyor, Ahirette de edecek.

    onun için akıllı olun.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hasan Soylu / 01 Eylül 2021 10:11

    Bazıları için hududulluhı aşmak sorun değil gibi, yeter ki sevdiklerine dokunulmasın! Mustafa İslamoğlu’nun açık bir şekilde tuğyana göz kırpması karşısında bile taraftarları tavır alamıyor, “ya Hoca sen bugüne kadar bize başka şeyler öğretmiştin, şimdi yanılıyorsun ve batılı savunuyorsun” diyemiyorlar. Münkerden nehyetme vazifesini umursamıyorlar.

    Ya ne yapıyorlar? Yorum sahibine aittir, herkes hesabını Allah’a verecektir, dedikodu yapmayalım vs. diyerek yanlışları, zulüm içeren tavırları tevile kalkışıyorlar.

    Madem öyle hocaları gece gündüz pek çok İslam aliminin sözlerini, yorumlarını yerden yere vururken neden aynı uyarıları ona yapmayı düşünmüyorlar?

    Şu da çok komik, bunca yoruma ne gerek var diyerek yorum yazıp gönderiyorlar!

    Bu arada Adem Beşir birkaç sene önce İslamoğlu’na iftira içeren bir yazının haksöz’de yayınlandığını söylemiş. Neymiş o yazı, söylese de bilsek! Böyle kapalı ifadeler kullanarak kendisi iftira atmasa!

    Yanıtla (0) (0)
  • Abdullah Bingöl / 01 Eylül 2021 09:43

    Mustafa İ. kendi fikir çöplüğünü SAHİH DİN olarak pazarlayor yıllardır. İşin garip yanı destekçileri "bunları nerden çıkardın" da demiyor. Kayıtsız şartsız teslim oluyorlar. Kemalizime methiyeler dizip müslümanlara pervasızca saldırıyor. Bu adamın sonu Yaşar Nuri gibi olacak

    Yanıtla (0) (0)
  • nazmi uçkan / 01 Eylül 2021 07:33

    bizde çocuğa isim koyarken çok dikkat edilirdi...........çocuk büyüdüğünde güzel bir iş yaptığında şöyle denilirdi'''''adını aldığına çekmiş,adı gibi maşallah'''''''yada kötü bir işyaptığında ''''adından utan,bu yaptığın adına hiç yakışıyormu'''''''.....................ADINDAN UTAN MUSTAFA İSLAMOĞLU,ADINDAN UTAN.

    Yanıtla (0) (0)
  • Nurcan x / 01 Eylül 2021 00:12

    Bu ümmet nicelerini harcadi Ibn teymiyyeler Mevdudiler, Ali seriatiler vs daha nicelerini.. Mustafa islamoglu neki...Haksözlü kardeslerim unutulmasi gerken birini haer yapmamasi gerekirdi.. Herkesin yaptigi ve söyledigi kendini baglar. Nezaman ögrenecegiz dogruya tabi yanlislari reddetmeyi. Nezaman ögrenecegiz acaba giybet olurmi günaha girermiyiz..diye öz elestiri yapmayi? birzamandir unutulup gitmisti bizde unuturuz biter.. Haber yapmayada degmez.. Hesebi varsa Rabbine ödeyecek olan odur.. Bizde söylediklerimiz ve söylemlerimizden sorumlu degilmiyiz ..Daha dikkartli olmamiz gerkir diye düsünüyorum vesselam.. degermi bu kadar yoruma inanin yoruldum...

    Yanıtla (0) (0)
  • Abdül kerim... / 31 Ağustos 2021 23:25

    Önce evvela haksöz ailesi kardeslerimetesekkürü bir borc bilirim-- Rabbim emeklerini zayi etmesin.. M. Islamoglu kardesimiz kendi görüslerini beyan etmis hatalarida kendi sorunu söylemleride kendi sorunu biz niye üzerimize aliniyoruzda bu kadar kafamizi yoruyoruz anlamiyorum.. Olumlu olmsuz 60 a yakin yorum.. Kardesimiz hatalarini kendi düsünsün. Kabul edilir yada edilmez.. Eden eder etmeyen etmez.. Bu ülkenin enbük sorunu gercekdende Anlamama anlamamazlikdan gelme sorunudur.. Herhes kebdi günahi ve sevebindan sorumlidur.. Bizi ne ilgilendiriyor anlayamiyorum..Allah affeder yada etmez bize ne oluyor.. Hatalarindan bize ne .. Türkiyede herkes birseyler söylüyor oda söylemis kendine yakistiriyorsa bizi beni pek ilgilendirmiyor aslinda ben yargic degilimki yargilayayim.. vesselam..

    Yanıtla (0) (0)
  • Akın MORÇOL / 31 Ağustos 2021 23:13

    Bir zamanlar 'İslamoglu radikallerin Fetullahı' terkibi dolaşıyordu İslami camiada ve boş bir terkib olmadığı anlaşılıyor artık..
    Yaşar Nuri Öztürk hortladı mı ne !? Ehl-i Kur'an iddiasında olan enaniyet/ego/kibir abideleri,Ehl-i Hurafe olarak tanımladıkları insanlar kadar bile dik duruş sergileyemiyorsa, sözün bittiği yerdeyiz.. Yazık ki ne yazık!

    Yanıtla (0) (0)
  • Fatih / 31 Ağustos 2021 22:52

    Doğan Doğan rumuzlu arkadaş demiş ki: "Her düşünceye sınırsız özgürlük söylemi buraya kadarmıydı?" Ve yıllardan beridir takip ettiği Haksözhaber'i tanıyamadığını söylemiş.
    Ben de yıllardan beridir Haksöz Haber takipçisiyim ve hiç de öyle "Her düşünceye sınırsız özgürlük söylemi" kabilinden absürt bir habercilik göremedim. İslamoğlu'nun son noktada Müslüman camianın mutedil eleştirileri de dahil her türlü uyarıya büyük bir kibirle kulağını tıkayıp Laikçi cephenin kült idollerini paklayıp bir de Kemalizm'e yönelik eleştirileri lanetlemesi düşünce hürriyeti denilerek geçiştirilebilecek bir durum mu? Açıkça İslam'a ve Kur'an'a cephe alıp Müslüman kanı dökmüş (İslamoğluna göre mazlum halk Müslüman değil uydurulmuş din militanları) bir diktatörü masumlaştırırken yüz yıldır Kemalist zulüm altında inleyen mazlum bir halkın bidat ve hurafelerle kirlenmiş inancına ağız dolusu kusup tekfir saçarak hücum etmesi çok mu makul bir tutum?

    Yanıtla (0) (0)
  • Alparslan dogan / 31 Ağustos 2021 22:45

    Elbette hosgörülü olacagiz.. Hangimiz dün söylediklerinden pisman olup tövbe etmedi ..varmi böyle bir kimse.. Ne kadar muhtaciz Hz Adem ve Yunus (as) in tövbelerine. kedesimiz Allh ve Resulü sevdalisi birisidir , Eger tersini savunanlar varsa onlara bir sözümüz yoktur.. Nekadarda pesin ve kararli hüküm veriyoruz-- Mahkeme etmeden yargilayip insan harcamayi ne kadar cok seviyorz..Bu kardesimizi anacak allah yargilar vr hatasinida elbet sorar bize ne oluyor.. Elimizde Tehkfir edecek bir delilimizmi var. Elbette kimlere hosgörülü davaranilmayacagimizida bilmiyor degiliz.. sade hüsnü zan beslesek olmuyoemu.. Oysa dimizde eksen inanan inanmayan insandir.. Ve bizim tavrimiz tutumumuzda bellidir...

    Yanıtla (0) (0)
  • ismail / 31 Ağustos 2021 22:06

    Bu adam yarında kalkıp ben Atatürk'ü öven birşey söylemedim ki, bu topraklara damga vurdu dedim derse şaşırmam.

    Yanıtla (0) (0)
  • Galip ay / 31 Ağustos 2021 21:30

    Aynen katılıyorum Allah ıslah etsin onuda bizide kime iyi aradığımızı bulduk desek bir bakıyoruz başka tarafa kayıyorlar Yaşar Nuri gibi Mustafa İslamoğlu gibi Allah a şükür ki Kur'an var

    Yanıtla (0) (0)
  • isa polat / 31 Ağustos 2021 21:25

    dün iran devriminde Ianda yapilan devrim icin sevincler gark olmustuk.. Sonu bugün hüsranla karsilastik.Daha sönra mücahidler geldiler onlardan tarafda yer oldik sonuc kafirlere karsi bir zaferse kaendi aramizda yine bir hürrandi.. Derken ayni cografyada talibanlar geldi .. Ne zaman talbanci olduk henüz daha erken Amerikanin planlari. ve talibanin izzetli duruslarini görmedik.. Yu karida kardesimizin Narkotik seriat kelimesine nicin takiliyorsunuz.. Seriat kelime itibariyle hukuk demektir.. Henüz talibanin seriatini ki islami seriatini henüz görmedik..Bu kadar erken hüküm vermemiz dogrumudur.. Kardesimize karsi bazi hatalarindan dolayi tavir takinanlari.. bu gün icimizdeki Islam dusmanlari icinde takinabiliyorlarmi.. vesselam..

    Yanıtla (0) (0)
  • Abdullah / 31 Ağustos 2021 21:19

    Mustafa islamoğlunun kitapları evlerimizin bir köşesinde yer almaktadır.
    Ne yapalım bu kitapları şimdi.
    Atalım mı yoksa evlerimizde tutalım mı?

    Yanıtla (0) (0)
  • Fatima zehra / 31 Ağustos 2021 21:08

    Evet bu malum sahis bu cografyaya damga vurmustur.. Zulümleriyle katliamlariyla bunu kim inkar edebilir.. Bu toplumun degerlerini katlederek bunu yapmistir.. Dualarla gelerek dualilara dusman olarak bu cografyaya dusmanlik etms damga vurmustur...M. islamoglu hakkinda ne söyleyecegimi gercekden bilemiyorum.. Bu kadar birikimi olanin Allah yanindaki konumunu durumunu bilemeyiz.. Keske biraz daha dikkatli olsaydi dilin kemigi yoktur derler... Erdem hatasindan bazi görüslerinde rucu edip toplumdan af dilese özür dilese diye bekliyorum.. Kesin karar vermek hic bir kul icin dogru degildir.. Bizdendir ve bizim hatalari olan bir kardesimizdir..Ülkemizde din dusmanlarina karsi bir yaptimimiz yoktur.. bu kardesimizede sadece acimamiz gerkir.. Zaman henüz gecmis degildir..

    Yanıtla (0) (0)
  • Abdüsselam / 31 Ağustos 2021 21:05

    Övülen kişinin kim olduğu malum, İslamoğlu da neye rağmen kimi övdüğünü biliyor. Bir kişi tarihe mal olmasıyla değerlendirilmez, yaptıkları ile değerlendirilir. Sözün fazlası ahmağa söylenir. Ölümünden yıllar sonra bile hakkında konuşamıyoruz, her yerde ve şartta tazime zorlanıyoruz, bizden fazla bir açıklama da beklemeyin. Açın iki kitap okuyun ve düşünün. Müslümanlar yeteri kadar hoşgörülü.

    Yanıtla (0) (0)
  • ferhat karasari / 31 Ağustos 2021 20:53

    Kimsenin kalbini yarip bakamayiz. kimsenin niyetinide bilemeyiz..Küfr bir söz dumadikca kimsenin hakkindada hüküm veremeyiz.. Sahabi kelimei tevhidi son anda söyleyen hasmini öldürmüs Azar yemis ve keske bubdan sonra iman etseydim diye hayiflanmistir.. Hatasiz kul yoltur.. Allahin affini ve magfiretini dileriz onun icinde bizim icinde .Kendi tabiri ile beyaz pirincin icinde birkac siyah tas kalabilmistir .. Hic kimse saf ve temiz degildir.. Tarihimizde öyle.. onun icin biz dogrularini alir yanlislarini atariz.. onun icinde bizim icinde af ve magfiret dileriz.. vesselam hatalari varki vardir atacak degil sahip cikmamiz gerkir diye düsünüyorum..vesselam

    Yanıtla (0) (0)
  • Doğan Doğan / 31 Ağustos 2021 20:43

    Sayın yazar ve yorumcuları hayretle ve ibretle okudum.Uzun süreden beri özgürlükleri savundukları için takdirle karşıladığım ve takip ettiğim HAKSÖZ değilmi bu platform diye tekrar tekrar baktım evet doğru.
    Sonuç itibariyle tarihe mal olmuş siyasi bir kişilik hakkında hoşunuza gitmeyen bir yorumda bulunmuş sayın İslamoğlu.Aman Allahım yermisin yemezmisin,bu ne ya hu.
    Siz yeryüzünde barışın (İslam) temsilcleri (müslüman) değilmiydiniz.Sizler değilmiydi gerçek barış ve özgürlüğün İslamda olduğunu bizlere fısıldayanlar yanlışmı okuduk yıllarca,yoksa sizlermi çok değiştinizde bizmi farkedemedik?
    Her düşünceye sınırsız özgürlük söylemi buraya kadarmıydı?
    Lütfen cevap bekliyorum. Selamlar

    Yanıtla (0) (0)
  • Adem Beşir / 31 Ağustos 2021 20:43

    Size kısmen katılıyorum. Ancak 3-4 yıl önce islamoğlu'na açıkça iftiralar içeren bir yazıyı burada yayınladığınızda, sizin de ne kadar hakkaniyetli olabileceğinizi öğrendim. Telefon edip bu durumu bildirdiğimde, telefondaki şahıs, biz ümmetin dertleriyle uğraşıyoruz, sizin uğraştığınız konuya bak, demişti. Hatasız insan yoktur. İslamoğlu'nun bana göre bu kadar hizmeti, (birilerine göre saptırması) yanında geldiği nokta iyi değil. Ama bu bir sürecin sonucu ve bunun vebali tek başına İslamoğl'nda değil.

    Yanıtla (0) (0)
  • Abdullah Cehd / 31 Ağustos 2021 18:11

    Hilal TV yayını son bulduktan sonra gündemden düşmesi üzerine, bu açıklamayı yapması gerçekten gündem oluşturdu. Kafalarda soru işaretlerine sebep oldu. Ancak İslamoğlu’nun tarihe İslam Âlimi olarak yer aldığı bilinen bir durum. Bir Alimi ilk fırsatta linç etmeye kalkmak O insanı hatasız görme hatasından kaynaklanmaktadır. Kendisi iğrenç boyutta saldırılara maruz kaldığında İslamoğlu’nun yanında olmak için Habervaktim sitesini terk ettikten sonra dört yıldır bakmıyorum. Geçmişte böyle benzer durumlar ile çok karşılaştım. Şimdi durum gösteriyor ki yine bir tercih yapmak zorunda kalacağım. Ya İslamoğlu ya da HAKSÖZ HABER görelim Mevla’m neyler neylerse güzel eyler.

    Yanıtla (0) (0)
  • Salih Yolcu / 31 Ağustos 2021 17:51

    Bir yıl kadar önce Cübbeli bir Hoca puta methiyeler düzüyor ve söz söylemek caiz değildir fetvasını veriyordu. Cemaatler kazandıklarını kaybetmemek için inancımıza aykırı söylemlerde bulunuyor veya sessiz kalıyor.
    Arabistandaki Krala söz söylemeyen Selefiler namazda rükuya eğilirken ellerimizi nasıl kaldıracağımızı tartışsınlar.
    Suriye'de kundakta bebekleri katleden İrancılar direniş ekseni kursunlar.
    Tarikatlar suya sabuna dokunmadan zikirlerine devam etsinler.
    Bir gün, Tahran, Riyad, Kahire ve Ankara başta olmak üzere dünyadaki tüm puthanelerin yıkıldığı sabahta uyanmak duamızdır.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ali Bal / 31 Ağustos 2021 17:18

    Atatürk'ü,laikliği,cumhuriyeti İslami görüş açısından izah edilebilir bir yere koyamayan İslami kesimin durumu yanlış gittiği yolun ipe dönüşüp ayaklarına dolanmasıdır yaşpanan

    Yanıtla (0) (0)
  • yasin / 31 Ağustos 2021 17:18

    bu adama çok acıyorum

    Yanıtla (0) (0)
  • Ömer / 31 Ağustos 2021 16:04

    @Fatih Koyuncu Rasulllah’a itaat etmek Kur’anda yok mu?
    Kim Resûl’e itaat ederse hiç şüphesiz Allah’a itaat etmiş olur. Kim de yüz çevirirse seni, onların üzerine koruyucu göndermedik. (4/Nîsa 80)

    Allah ve Resûl'ü bir şeye hükmettiğinde, mümin erkek ve mümin kadının o işlerinde seçim hakları yoktur. Kim de Allah’a ve Resûl’üne isyan ederse, muhakkak ki apaçık bir sapıklıkla sapmıştır. (33/Ahzâb 36)
    Kur’an nasıl indirilmiş vahiy ise Peygamber o vahyin vücut bulmuş halidir. Yani örnek insandır. Peygamberin sünneti onun yaşantısından, sözlerinden, davranışlarından oluşur. Rivayet yolu ile aktarılır. Bir insanın yaşantısını, sözlerini, davranışlarını bilmeden o insanı tanıyamazsınız. Sünneti reddederek Rasulullah’a itaat edemezsiniz. Bu söylediğin şeylerin hepsi sünnet yolu ile bize ulaşmıştır. Soruyorum sana Kur’anda Rasullah’a itaat emredilirken, (öyle önemli ki Allah, kendine itaatten sonra Rasullullah’a itaati getiriyor) sen sünneti yok sayarak veya hor görerek, Kur’an bana yeter diyerek peygambere nasıl itaat etmeyi düşünüyorsun? Kur’an ve sünnet bir bütündür.Kur’anda bile bir arada verilmiş. Yan yana belirtilmiş. Bu yüzden Peygamberin emirleri ile Allah’ın emirlerini ayrı görmek, farklılaştırmak, zıtlaştırmak bu dini tahrif etmeye çalışmaktan başka bir şey değildir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Fikri. / 31 Ağustos 2021 15:31

    Muhafazakarları, mudstaz'afları ıslah etmek yerine onlara kin besleyenler kini ile gebersin. Despot sevicilere de Allah (cc) yeter.

    Yanıtla (0) (0)
  • Şahin / 31 Ağustos 2021 14:11

    BİZ ŞERİAT TUZAĞINI KABUL ETTİK
    SEN ONLARA KEMALİZİM TUZAĞINI KABUL ETTİREBİLECEKMİSİN

    Yanıtla (0) (0)
  • İkram Ozasker / 31 Ağustos 2021 13:44

    Amin Cümlemize inşallah

    Yanıtla (0) (0)
  • Zeki Kara / 31 Ağustos 2021 12:14

    Mustafa İslamoğlu piyasaya çıktığı ilk günde sadece kafasıyla konuşan,egosu oldukça tavana vurmuş bisiydi.Hiç bir zaman kalbiyle konuşmadı.Haddini çok aşmıştı.Allah öyle bir çarptı ki kendini dün karşı çıktığı ideolojinin kapısında buldu.Ha aslında benim yerim burasıymış den gibi.Hz.Ömer (r.a.) "Edep İlimden önce gelir." buyurmuştur.Hz.Ali (r.a.) Edep haddini bilmektir." buyurmuştur.Eskiler derlermiş ki islamın şartı 6 dır.Altıncısı haddini bilmektir." Hakaret ettiğin Vefat edenlerin vekili Allah'tır.Allah ta çarparsa öyle bir çarparsa feleğin şaşar böyle.

    Yanıtla (0) (0)
  • cumhur / 31 Ağustos 2021 12:09

    Allah seni Kuran'an ayetlerine haşa! "safsata" diyen, şeriatı ilga eden,medreseleri camileri dozerlerle yıkan,alimleri ipe çeken,İslam'ı bu topraklardan silmek için elinden gelen tüm gayreti sarfeden o övdüğün şahıs ile haşretsin ve aynı yere koysun inşaallah

    Yanıtla (0) (0)
  • Muhsin Ulutaş Van / 31 Ağustos 2021 11:29

    Çok cahilce
    Bu gidiş nereye islamoğlu

    Yanıtla (0) (0)
  • Fatih Koyuncu / 31 Ağustos 2021 11:23

    Yalan mı uydurulmuş Din tabiri..Mürtedin katledilmesi var mı Kuranda..namaz kılmayanın öldürülmesi yahut hapsedilmesi var mı Kuranda,zina eden kadının recmedilmesi var mı Kuranda,3 ten dokuza boş ol deyince kadının tek talakla boşanması var mı Kuranda,murise vasiyet yoktur ayeti var mıdır kuranda..Allahın helal kıldığını haram kılma peygamber de olsa (yasaklama değil) yapma hakkı var mı Kuranda varsa Tahrim suresi 1.ayeti nasıl anlayacağız.Sınırsız cariye işe nikahsız beraber olma var mı Kuranda,61 gün oruç kefaret borcu var mı kuranda.

    Yanıtla (0) (0)
  • Antikemalist / 31 Ağustos 2021 11:19

    Evet Afganistan gerçekten çok iyi bir örnek!
    ABD, Taliban yönetimindeki Afganistanı bodoslama işgal etti TALİBAN YÖNETİMİNE KENDİ ELLERİYLE SON VERDİ! Mevcut rejimi KENDİSİ yıktı! 20 yıl işgal altıda tuttu, milyarlar harcadı! Çekildikten sadece 10 gün sonra KENDİ YIKTIĞI Taliban tüm ülkeyi geri aldı!
    Oysa İngilizler gibi, İÇERİDEN birilerini kahramanlaştırıp, rejime onların eliyle son verseydi, sonuç kesinlikle bu şekilde olmayacaktı!!

    Yanıtla (0) (0)
  • misafir / 31 Ağustos 2021 10:52

    Davulun sesi uzaktan hoş gelirmiş.

    Yanıtla (0) (0)
  • Kemal / 31 Ağustos 2021 10:46

    Abimiz, kardeşimiz konuşuyor ya da yazıyor ama hangi saikle yazıp konuşuyor kriterlerimize ve ilkelerimize baktığımızda karşılığı yok. Modern düşünüş tarzlarıyla modern tartışma üsluplarına göre yazıp konuşma bizim tarzımız olmamalı. ‚Ya hayır konuş ya sus‘, ‚hikmetle- güzel öğütle davet et‘ bütün bu alandaki tarzı belirlemeye yeter.

    Yanıtla (0) (0)
  • Levent Akıncı / 31 Ağustos 2021 10:43

    Artık tastamam bir Kemalist olan Cuppeli Ehmet veya Mustafa Islamoğlu gibi türleri gördükçe insan şunu söylemeden edemiyor;


    Devir şöyle bir devir;

    Meyhaneden Dudayev'ler Malcolm'lar
    Tekkeden Medreseden Kadirov'lar çıkabiliyor..

    Yanıtla (0) (0)
  • Mehmet ç / 31 Ağustos 2021 10:35

    Kadir Mısıroğlu'na Allah rahmet etsin. Tıpkı 90'larda herkes methiyeler düzerken fetullah tehlikesine karşı ekranlarda uyaran ilk kişilerdendi, islamoğlu'nu geleceğin fetullah'ı ilan ettiğinde 'abarttın üstad' demiştim, 15 temmuzdan sonra ise az bile söylediğini görüyorum şimdi. Sosyal medya paylaşımlarınin tamı ihsan eliaçık'tan rol kapmak birazda kendisi kemalistlerden payelenmek için. Hatırlıyorum da 2011'de Münib Engin Noyan ile programında Atatürk'ün istiklal mahkemeleri-dersim-zilan-şeyh said katliamlarında 500 bin müslümanı katlettiğini, Kurtuluş savaşında ise sadece sadece 10 bin şehidimiz olduğunu söylüyordu. Kendisinde ki değişimi görüp kemal atatürk'e yanaşmasını abdülhamid'e kin kusan paylaşımlara retweet/fav basmasını görüp akıllanmayanlarin vay haline

    Yanıtla (0) (0)
  • erkan koc / 31 Ağustos 2021 10:14

    Bu gibilerin psikolojik hallerinin arastirilmasi lazim, insanin inanasi gelmiyor, nereden nereye; nasil olabilir böyle bir sey diye

    Yanıtla (0) (0)
  • emin ar / 31 Ağustos 2021 10:11

    Cok merak ediyorum, bu adam daha önce yazdigi kitaplari, makaleleri icin ne diyor, ne düsünüyor
    Kendi kendisiyle yüzlestiginde (eger yüzlesiyorsa) nasil bir mazeret üretiyor eski hali icin ?

    Yanıtla (0) (0)
  • sakine kut / 31 Ağustos 2021 10:08

    Eh ne diyelim artik, cok sevdigin, methiyeler düzdügün, minnet ve rahmetle andigin atan ile birlikte hasrolasin, madem öyle...

    Yanıtla (0) (0)
  • Kemal / 31 Ağustos 2021 10:08

    Hatalı söz ve fiil içindeki müslümanlara karşı; alayvari, sevinen ve tamamen dışlayıcı bir tutum gerçekten olması gereken midir ? “(Firavun’a) yumuşak söz söyleyin. Belki öğüt alır, yahut korkar.” Ayetini uygulayan müslüman kalmayacak bu gidişle. Tebliğ ve uyarı yaptığımızı iddia ediyorsak bunun dilini ve yöntemini Rabbimiz belirlemiştir. Hidayete erenlerin yoluna ilet, sapmış ve gazaba uğrayanlardan eyleme duası da bu tür durumlar karşısında ikinci yapılması gerekendir. Üçüncü bir şık yok ki o yapılsın; bu olsa olsa olmaması gerekenler olabilir dedikodu, gıybet vs. gibi.

    Yanıtla (0) (0)
  • Cengiz / 31 Ağustos 2021 09:55

    İzzet ve şerefi yanlış yerde arayanların akıbetinden Rabbim bizleri muhafaza etsin.

    Yanıtla (0) (0)
  • ahmet kuşcu / 31 Ağustos 2021 09:52

    yazık çok yazık ......uydurulmuş uydurulmuş o kadar tekrar etti ki sonunda kendisi de uydurdu.Çarpıldı herhalde ama yazık çok yazık kuran okurken bile şeytandan Allaha sığınmak gerektiğinin en güzel örneği

    Yanıtla (0) (0)
  • Atilla / 31 Ağustos 2021 09:51

    İlgisiz kalınca ne diyeceğini bilmiyor.kibrin heykelini yapmışlar ortaya “İslamoğlu”çıkmış

    Yanıtla (0) (0)
  • salim erdem / 31 Ağustos 2021 09:47

    Allah islah etsin diyelim amma onda islah olma niyeti yok, tam tersine nefsinin peşine takılmış, biryerlere yaranmak ugruna nereye yuvarlandığını kendisi de bilmiyor, görmüyor.
    Haydi bakalım öyleyse, Allah müstehakkını versin
    Senin gibi niceleri geldi geçti bu sahneden
    "Hakkın dışında dalaletten başka ne vardır?"

    Yanıtla (0) (0)
  • aytek / 31 Ağustos 2021 09:39

    "uydurulmuş hoca"

    rabbim herkesin ayaklarını sabit kılsın, yoldan çıkarmasın.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ahmet Murat Kaya / 31 Ağustos 2021 09:30

    Mesajda esas dikkat çekici kısım, "kinini din edinenler".
    Diyor ki," bak sen çok kinlisin. Bu kin o kadar büyük ki, dinin olmuş ya da dinini ifsad etmiş. Yapma, kininden vazgeç. Atatürk'e kızma? Fatih gibi, Alparslan gibi bir adam o. Sen Alparslan ya da Fatih'i bilmiyorsun. Onlar da görece laik sayılırdı. Laiklik konusunda, Atatürk haklıdır. Sen abartıyorsun."
    Ama gelin görün ki, bu abimiz(!), Atatürk'un İslam ile olan savaşını, "uydurulmuş din"e karşı verdiğini, aslında kendisin de bu düşman ile savaştığını 'ima' ediyor.
    Atatürk de, Fatih, Alparslan ve Osman Gazi'nin sünnetine uydu"
    Rızkını ve ekmeğini, ticaretini ya da prof unvanlarını, Allah'ın kitabını anlatarak kazanan bir adamdan ne beklenebilir ki zaten?!
    Fetö, güçlü olduğunda, ABD ye gidip hocaefendiyi(!) ziyaret edip, mihrabinda imamlık yapmayı başaran Mustafa Bey, o zamanın güç odaklarının peşindeydi. Şimdi Kemalizm yükselişe geçti ve dümeni bu tarafa kırdı.
    Eğer uyduruk bir din var ise -ki var- işte tam da budur: Gücün emrine girmek ve elindeki bilgiyi gücün hizmetine sunmak.
    Haman olup çakma Musa numarası çeken biri daha ifşa oluyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • TAHA / 31 Ağustos 2021 09:16

    ben şahsen bu adamın deistliğini vb durumu ilan etmesini bekliyorum. acaba hangi gün ilan edecek,
    umarım tevbe eder.

    Yanıtla (0) (0)
  • Muhammed Namkol. / 31 Ağustos 2021 08:53

    Allah ıslah etsin ifadesi yanlış bir ıstılah. Allah, müslüman olması için Hidayet versin denebilir. Ya da helak… Alçak adam, nasıl da bilmeden iftira ile narkotik dedi. Hadis konusunda, muhaddislere güvenilirliklerine rağmen saydıran adam, bilmediği halde Taliban’a narkotik diyor. Oysa uyuşturucuya balta vurmuştu Taliban. Mustafa Kemal kısmı ise tiyatronun son perdesi. Bu zavallı, Fetullah hocasını takip ediyor. O da diyordu ya, Ata, Anadolu’nun bağrından kopmuş bir kahraman. Demokrasi Allah’ın nimeti.


    Hamdolsun, Atatürk’ün sistemi ve demokrasi ağzının payını verdi. Darısı Mustafa i.oğluna.

    Yanıtla (0) (0)
  • EbuMirza / 31 Ağustos 2021 08:52

    imkan olsa da bu adamı biri kazısa bakalım altından neler çıkacak...

    Yanıtla (0) (0)
  • el İnsaf / 31 Ağustos 2021 08:45

    Allah insaf versin. Müslümana karşı dilini pervasızca evirip çeviren Mustafa din düşmanlarına nasılda gülücükler saçıyor. yazık ne diyelim.

    Yanıtla (0) (0)
  • Haydari / 31 Ağustos 2021 08:43

    İslamoğluna ondan tevarüs edinilen bilgilerle hakikat uyarısı:Uydurulmuş geleneksel-ruhanî dinlerden teberri emek gerekir,ama aynı şekilde uydurulmuş seküler bir din olan kemalizmden de teberri edelim.Zira uydurulmuş seküler dinlerden kemalizme mavi boncuk dağıtıp,Yaşar Nurileşme(Samirileşme) tehlikesi bu coğrafyanın alimlerini bekleyen en önemli tehlikedir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Mehmet Ali / 31 Ağustos 2021 08:40

    Allah ıslah etsin. Bu adamların geldiği nokta bu olursa toplum nasıl düzelecek. Türkiye'de adam akıllı sistemden bağımsız gerçek manada hakkını veren bir alim yok ki (varsa sesleri kitlelere ulaşmıyor) topluma Kur'an ve Sünnetden aktarımlar yapsın. Yazıklar olsun, söz bittiği yer!

    Yanıtla (0) (0)
  • Şahin Azaklı / 31 Ağustos 2021 07:57

    Ben olaya daha farklı bir açıdan bakıyorum. Şöyle ki; akp iktidarı nihayete erince muhtemeldir ki "islami" cemaat ve stk lar ile ilgili bir kısım operasyon yapılacaktır. Bunu öngören bir kısım zevat, ön alarak bu durumdan en az zararla çıkmak için bu tarz açıklamalarda bulunuyor gibi geliyor bana. Cübbeli nin de m.k.a. için güzellemeleri bu yönde diye düşünüyorum. Zilleti kuşanmaktan başka hiçbir işe yaramayacak olan bu söylemler günü gelince bu alim kılıklıların suratına çarpılacaktır. Yazıklar olsun...

    Yanıtla (0) (0)
  • nisa nur / 31 Ağustos 2021 07:26

    Bir zamanlar tarikatci lardan suclamalar yöneltilmisti "Ikinci fetö vs" ile kemalistlere sirin görünmenizde takiye mi yapiyorsunuz..takiye durumu varmiki yada vakfi kapatirlarmi diye endiselenmis olabilirmisiniz merak ediyorum dogrusu...Bazi sözleri söylemeseydiniz keske.. size yakistiramadim.. mustafa agbey

    Yanıtla (0) (0)
  • mehmet ali ibrahimoglu / 31 Ağustos 2021 07:16

    Mustafa bey kardesim siz ne yapiyorsunuz Allahinizin askina.. Bu duruma düsecek ne vardi.. Butün bu durumlara karsilik bir özelestiri tövbe yapamazmisiniz? En azimdan toplumdan özür dileyemezmisiniz? nelerle hangi konularda süclandiginizi biliyorsunuz, "Yanildim yanlis anlasildim özür diliyorum. hakkinizi helal edin " demek bu kadar zormu.. Biz yinede Sözü dinleyip sözün en güzeline uymayi ölcü edinmistik..ve yine ikrarimizda da sabit kademiz.. Sizleri süpürüp tümüyle atanlardan olmayacagiz.. ne olur üzerinize yapilan suclanmalarinizdan özür diyin ve su yalanci kemalistlikden uzak durun...Biz yinede sizi seviyoruz..Kardesligimizden atacak degiliz.Yapici olmak zorundayiz yikici degil.. Selam ve dua ile..

    Yanıtla (0) (0)
  • Serkan Erdoğan / 31 Ağustos 2021 06:46

    İlk başladığım dönemlerde kıl 5 vakit namazı olay budur sanırdım. Yaş ilerledikçe görüyorumki mezara kadar bu bir İstikamet yolculuğuymuş. Allah hak üzere ayaklarımızı sabit kılsın. Haddi aştırmasın çünkü Haddi aşan gerçekten zıddına dönüşüyor

    Yanıtla (0) (0)
  • Musab / 31 Ağustos 2021 05:44

    Güzel tespit. Duanıza da Âmin.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ebu Furkan / 31 Ağustos 2021 03:41

    Kemalizm'e sığınma aymazligina yakalanan hoca efendilerden oldunuz , tebrik ediyorum sözleri ..

    Tıpkı Yaşar Nuri Öztürk gibi, İsrafil Balcı efendi misali ..

    Söylemleriniz/ eserlerinize / iddialarınıza / hedeflerinize ne oldu ey İslamoğlu ?

    Sizleri has olan Allah'ın dinine davet ediyoruz ..

    Yanıtla (0) (0)
  • Fatih / 31 Ağustos 2021 02:48

    Maalesef söylemlerinin tevil kaldıracak yanı kalmadı. Hep bir umut belki savrulduğu noktayı sorgular ve kendisine çeki düzen verir diye umanlar oldu. Maalesef her geçen gün hayal kırıklığını daha ileri taşıyan bir çizgiye yol aldı. Sonuç olarak geleneksel halkın merhamet ve nasihatle ıslah edilmesi gereken bidat ve hurafelerini tekfirle yargılarken, İslam'a ve müslümanlara karşı her türlü cinayeti ve inkarı reva gören müstekbirlere, tağuti zihniyete adeta mürcie kesildi. Ve en acısı da bu çelişkiyi Kur'an Müslümanlığı gibi retorik bir kılıfla sunarak nice insanın da beynini uyuşturdu. Kendi geçmişini inkarı seçen İslamoğlu için Allah'tan yardım diliyorum. İnşaallah düştüğü bu çukurdan kurtulup tevbe eder.

    Yanıtla (0) (0)
  • Sezgin / 31 Ağustos 2021 02:17

    Yaşar Nuri'leşmeye doğru...

    Yanıtla (0) (0)
  • Ali ak / 31 Ağustos 2021 02:00

    Sizlerde uzun zamandır böyle patavatsızlıklar yapan mustafa islamoğluna nihayet 2 çift laf edebildiniz.. benimde özellikle cuma namazlarında akgün otel arkasındaki akabeye epey bi gitmişliğim vardır , ama maalesef 15 yılda hoca çok büyük bir eksen kayması yaşadı Allah muhafaza akidevi anlamda daha büyük problemleri var

    Yanıtla (0) (0)
  • hakan / 31 Ağustos 2021 01:54

    Hani çoğumuzun bildiği bir hikaye var. Bir çölde susuzluktan ölmek üzere olan birine yoldan geçen bir atlı su vermiş, sonra bu su verilen kişi kalkıp adamın atını alıp kaçmış. Arkasından seslenmiş bu iyilik yapan kişi. "Bu olanları kimseye anlatma Allah aşkına" demiş. "Çünkü o zaman kimse bu sefer kimseye yardım edemeyecek en zor durumda bile olsa" İslamoğlu aynen bu at hırsızına benziyor ve üstelik herkese de anlatıyor. Bütün Kur'an-ı Kerim'i tefsir eden, meal yazan bir kişi kalkıp bunu yaparsa kim kime nasıl güvensin. Bilgi çağında demek ki artık bu herhangi bir kişiye bağlanarak değil araştırarak inceleyerek doğru yolu bulmak gerekiyor. Aksi takdirde böyle at hırsızları yüzünden nice kişi sapıtıyor ne yazık ki.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ercan yıldırım bozkurt / 31 Ağustos 2021 01:32

    Islamoğlu ve temsil ettiği zihniyet ezik bir duruşla kemalizme siginarak var olmaya çalışdıkça islâmî camia ve müslüman toplum ıçinde hızla bitişini hazırladı ve bu onlar için hiç Onemli olmadı. Yazıklar olsun

    Yanıtla (0) (0)
  • Faik KAYNAK / 31 Ağustos 2021 01:27

    Ahir omurde duvara toslar mi insan ?
    Evet toslar ...

    İslamoğlu tehlike saçan bu keskin dönüşünden hızla vazgeçmeli ve aslına rûcu etmesi bağlamında ,
    Hamza Türkmen hocamın sozjerine kulak vermeli / hatta dikkat kesilmelidir ..

    Ben şahsen 25 sene önceki Mustafa İslamoğlu hocamı
    hasretle cidden özlüyorum ..

    Rabbim hepimizin akıbetini hayırlı eylesin, ayaklarımızı.
    Hak ve hakikat üzere sabit kılsın ..

    Yanıtla (0) (0)
  • Mücahid / 31 Ağustos 2021 01:21

    İnsanın ayağı bir kere kayıverdimi neler yapacağını, neleri savunacağını, nerede soluğu alacağını kestirmek çok güç.. Mustafa İslamoğlu nu kişisel olarak öteden beri sevmezdim neden sevildiğini de bir türlü anlayamazdım ha öyle çok ciddi de tenkit etmisligim yoktu son 8-9 seneye kadar.. Orijinal bir tarafını hiç görememişimdir, en nihayetinde Ali Şeriati'nin çakması olmaya çalışıyordu, yürek devletinde vs onun teorilerini yaklaşımlarını uyarlayip ismine hiç atıf yapmadan kullanıyordu.. yahudilesme temayülünde bir kurgu yapabildi ama tek başına benim nazarımda onu değerli kılmaya yetmemisti.. Konuya dönersek M. Kemal'i biz esasinda dini saikler ile eleştiriyor ve onu sevmiyorsak da insan hakları ve özgürlüklere değer veren inançlı inançsız herkesin onu ve o dönemi eleştirmesi halihazırdaki resmi ideolojik dayatmaları çocukların bu faşist dine bir mürit olarak yetiştirilmesini eleştirmesi gerekir.. İslamoğlu kendine bir mahalle arayışına girdi, modernistlerin uzlaşmacı yapılarının onları getireceği yer de en nihayetinde burasiydi.. Tuncer namlı, Mustafa İslamoğlu, Mustafa Öztürk vs hiç birisinin soluğu Kemalistlerin kucağında almasına şaşırmadım.. bir insan kendisine gelen tepkiden çok daha büyük ajitasyon yapmaya başladıysa orada zaten bir problem vardır.. yeni birseyler söyleyenlerin ihtilaflı sularda yüzenlerin tepkileri eleştirileri göze alması gerekirdi, kuyruğunu kistirip laikcilere sığınması değil.. sürüngenler defolsun gitsin zaten, biz maratona koşmaya can atanlarla onlarda kalmadıysa gerekirse tek başımıza devam ederiz..

    Yanıtla (0) (0)