1. YAZARLAR

  2. RIDVAN KAYA

  3. Türkiye Nusra’ya silah mı yollamış?
RIDVAN KAYA

RIDVAN KAYA

Yazarın Tüm Yazıları >

Türkiye Nusra’ya silah mı yollamış?

30 Mayıs 2021 Pazar 15:31A+A-

Sedat Peker’in Türkiye’den Suriye’ye silah gönderildiği iddiasında bulunması başta şebbihalar olmak üzere Erdoğan karşıtı geniş bir çevreyi heyecana sevk etmiş görünüyor. Bilumum muhalif çevreler Sedat Peker’in sözlerine büyük bir ifşaat havası verme gayretindeler. Muhtemelen bu iddiayı daha önce Fethullahçı yapının uluslar arası yargılama konusuna dönüştürmeye çalıştığı MİT Tırları mevzuunu kaldığı yerden köpürtme fırsatı olarak değerlendirebilecekleri zehabına kapılmış durumdalar.

Oysa Sedat Peker’in Suriye’ye silah gönderilmesine dair sözleri çelişkili ve anlamsız lakırdılar olmaktan öteye gitmiyor. Öncelikle Sedat Peker’in Türkiye’nin Ortadoğu siyaseti ve Suriye’ye yönelik sözlerinin ‘misafir’ edildiği Birleşik Arap Emirlikler politikasından ayrı düşünülemeyeceğini vurgulayalım. BAE’nin Suriye konusunda Türkiye’yi mahkum etmek için işadamı Mehmet Ali Öztürk’e yaptığı zulüm gerçeği önümüzde duruyor. Suriye’de terörist faaliyette bulunma iddiasıyla BAE tarafından yıllardır ‘rehin’ tutulan Mehmet Ali Öztürk Türkiye aleyhine konuşsaydı hapiste olmazdı, bu biliniyor. Sedat Peker konuştuğu için iyi ağırlanıyor bu da iyi biliniyor.

bursa-iskence-eylemi.jpg

Silah Sevki Böyle Yapılır mı?

Sedat Peker gündeme taşıdığı iddialarıyla ilişkin somut bir şey sunmuyor, sadece iddia ediyor. İddiaları ise tutarlı değil. Şöyle ki SADAT’ın kendisinin yardım tırları üzerinden Suriye’ye silah soktuğunu söylüyor. Bu çok saçma bir iddia. Öncelikle SADAT hakkındaki bu iddianın tamamen sol-Kemalist medyanın SADAT hakkında geliştirdiği gerçekdışı imajı çağrıştırmaya yönelik bir çaba olduğu görülmeli. SADAT’ın kendisine birtakım hedefler belirlemiş olmakla birlikte bunları fiiliyata dökecek bir zemin bulamadığı, devletin de SADAT’a bu yönde bir alan açma zahmetine girmediği biliniyor.

Suriye’ye silah sevkiyatı meselesinde devletin SADAT’a, SADAT’ın da Sedat Peker’e rol vermesi iddiası gerçekten çok anlamsız, boş bir söz.  Buna ne hacet! MİT’in ya da TSK’nın Suriye’ye silah yollamak için Sedat Peker’in yardım kamyonlarının arasına silah kamyonları sıkıştırması komik olmaz mı? Sınırın kontrolü zaten Türkiye devletinde değil mi? İstediği silahı, istediği araçla içeri yollamasını kim engelleyebilir? Koca devlet neden Sedat Peker’in Bayır Bucak Türkmenlerine gönderdiği yardım malzemesini kamuflaj olarak kullanma ihtiyacı duysun?  

Bunca yıldır devam eden bir yardım ve destek trafiği bu şekilde izah edilebilir mi? Kaldı ki Fethullahçı yapının 2014’te ifşa ederek iktidarı sıkıştırmaya çalıştığı ‘MiT Tırları’ diye bilinen hadise tüm kamuoyu nezdinde bu konuda neyin nasıl yapıldığını ortaya koymuş değil mi? Sedat Peker’e böyle bir işleyiş ve güzergahta kim, neden rol verme gereği hissetsin?

Sedat Peker’in Suriye ve silah mevzuunu gündemleştirmek istediği anlaşılıyor. Ve belli ki bunu kendisinin de birebir içinde olduğu bir konu gibi sunarak muhataplar nezdinde kesinleştirme, tartışmasız hale getirme siyaseti izliyor.

2012-beyazit-halep-silah-bekliyor.jpg

Türkiye Suriye’de ÖSO’ya Destek Verdi

Bir başka saçmalık silahların gittiği adresle ilgili olarak gündeme geliyor. Peker silahların Nusra’ya gönderildiğini iddia ediyor. Türkiye’nin Suriye’de uzun yıllar Özgür Ordu’yu desteklediği sır değil. Dün Özgür Ordu, son yıllarda da Cephe Vataniyye adlı muhalif silahlı yapıya Türkiye’nin çok yönlü destek verdiği biliniyor. Ama işin içine Nusra’yı katmak Sedat Peker’in –ya da onu konuşturanların- şeytanlığı olsa gerek!

Şöyle ki Cephetun Nusra’ya yardım iddiası üzerinden uluslararası zeminde Türkiye hakkında teröre destek veren ülke ithamı güncellenmeye çalışılıyor. Yani dün IŞİD ile yapamadıklarını, son bir gayretle bu kez de Cephetun Nusra üzerinden yapmaya gayret ediyorlar. Oysa Türkiye’nin Cephetun Nusra ile herhangi bir temasının, irtibatının olmadığı, Nusra’nın faal olduğu süreçte Türkiye’nin ısrarla ÖSO’yu öne çıkartmaya, Cephetun Nusra karşısında güçlendirmeye çalıştığı, Suriye sahasını yakından takip eden herkesin çok net bildiği bir gerçektir.

Peki, bir an için Cephetun Nusra ve diğer örgütler ayrımını bir kenara bırakalım ve iddiaların tümüyle doğru olduğunu varsayarak Türkiye’nin özelde Nusra’ya ve genelde Suriyeli mücahitlere silah vermiş olduğunu kabul edelim! Bu durum ne ifade eder? Suriyeli mücahitlere silah vermek suç mudur, günah mıdır? Hayır, bilakis şereftir! Türkiye bunu yeterli ölçüde ve zamanında olmasa da yapmaya çalışmıştır. Keşke gerektiği anda ve çok daha etkili biçimde yapmış olsaydı!

Ne ilginçtir ki İran’ın binlerce askerini ve milisini çürümüş bir rejimi ayakta tutmak için Suriye’ye sevk etmesini, emperyal bir güç olarak Rusya’nın adeta her şeyiyle ülkenin üzerine çökmesini alkışlayan solcu, ulusalcı, Kemalist şebbihalar; ABD’nin PYD’ye binlerce tır silah verip doğrudan Suriye’nin bir bölümünü işgal ettiği gerçeğini görmezden gelen Fethullahçı işbirlikçiler Suriye’de mazlumların safında savaşa müdahil olmasından ötürü Türkiye’yi mahkum etme seferberliğine girişebiliyorlar.

Türkiye’yi Suriye muhalefetine destek verdiği için suçlayanlara soruyoruz: Ya ne yapmalıydı, katliam suçuna ortaklık mı etmeliydi?

2014-01-21-iskence-eylemi-fatih.jpg

Türkiye Katliama Göz mü Yummalıydı?

Yanı başınızda bir halkın vahşice katledilmesini; tanklarla, uçaklarla, varil bombalarıyla kıyıma uğratılmasını; işkenceyle tecavüzle sistematik biçimde imha edilmesini görmezden mi gelecektiniz? Bu durum komşu dairede eşini, çocuklarını vahşice döven bir zalimin yaptıklarına şahit olup, feryat eden kadının, çocukların seslerini duyduğu halde kapısını, penceresini kapatıp, televizyonunun sesini açarak ‘beni ilgilendirmez’ diyen birinin yaptığına benzemez miydi? Vicdan sahibi bir insan böylesi bir insanlık dışı tutumu nasıl savunur?

Altını çizerek belirtelim: Biz başından itibaren Suriye halkının zalim rejimden korunması için mücahitlerin silah dahil her türlü ihtiyacının karşılanması gerektiğini hep söyledik. Bunun uluslararası hukuka hiçbir şekilde aykırı olmayacağı gibi, daha önemlisi insanlığın ve adaletin gereği olduğunu haykırdık. Bugün kimisi Erdoğan iktidarına karşı bir itham aracı kılmak, kimisi de Esed şebbihalığına malzeme olsun diye Sedat Peker’in sözlerini büyük bir ifşaatmış gibi köpürtmeye kalkanları görünce bu gerçekleri bir kez daha hatırlatma ihtiyacı duyuyoruz.

YAZIYA YORUM KAT

39 Yorum
  • Musab / 07 Haziran 2021 10:35

    Akparti çok fazla prangaya sahip. Paragöz insanlar iktidar kimde ise ona yanaşır. Şrr bildiğimiz işlerde hayr vardır. İnşallah Akparti bu sayede bağırsaklarını temizler, yanlışlarını düzeltir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Abdullah / 02 Haziran 2021 10:41

    Eskilerin deyimiyle"efradını cami ağyarini mâni"bir değerlendirme yapan Rıdvan ağabeye teşekkürler.

    Yanıtla (0) (0)
  • RTE1453 / 01 Haziran 2021 11:24

    Allah razı olsun güzel yazıydı

    Yanıtla (0) (0)
  • Ömer Güre / 01 Haziran 2021 04:52

    Allah razı olsun Rıdvan Ağabeyden

    Yanıtla (0) (0)
  • Serdar / 01 Haziran 2021 03:26

    17-25 rüşvet ve yolsuzluk olaylarının Fetö ve küresel yapıya hizmet eder bahanesiyle hazmeden üstünü örten muhafazakar kitle bu sefer çıtayı çok daha yukarı çıkararak Sedat Peker in pek çoğunu yer zaman kişi ve ayrıntılarıyla anlattığı ve iddaa ettiği içinde tecavüz, bir genç kızın cinayeti, emniyet müdür yardımcısının intiharı, geçmiş faili meçhul cinayetler, büyük bir takım şirketlere çökme ve Süleyman Soylu, Mehmet Ağar Ak partiden milletvekili olan oğlu Tolga Ağar ında içinde olduğu bir takım kirli ilişkiler ve Binali Yıldırım ın oğlu Erkan Yıldırım ında içinde olduğunu iddia ettiği büyük uyuşturucu kaçakçılığı organizasyonunu var gücüyle araştırılmasını istemek yerine üstünü kapatmaya ve hazmetmeye hazırlanıyor anlaşılan..

    Yanıtla (0) (0)
  • Faik KAYNAK / 01 Haziran 2021 02:30

    Zifiri karanlık bir gecede, izbe bir odanın kirli penceresinden dışarıyı seyrederek olayları / gelişmeleri seyrederek ahkam kesmek " gibi bir durumla karşı karşıyayız ...

    Rıdvan başkanım hikmetli isabetli bir yazıyı istifamenize sunmuş, katılırsınız / katılmazmazsınız / reddeder / yada bazı noktalarını yalnızca stilirsiniz / kabullenirsiniz ... hatta toptan reddedebilirsiniz ..

    Bu bağlamda,
    Yorumların tamamını okudum, ilgisiz , ahlaksız o kadar şey varki, nutku tutulur insan okuyunca ..

    Bir tutam vicdan, biraz izan , az da okuduğunu / yazdığını anlamaya yönelebilse insan ne iyi eder,
    Hem kendine/ hemde başkalarına ...

    Sealm ve dua ile

    Yanıtla (0) (0)
  • Salih kul / 01 Haziran 2021 01:42

    Abdülhamit’i eleştiren dönemin islamcılarının ittihatçıların yelkenini şişirmesi ,asla bu coğrafyada esamisi okunmayacakları başımıza bela ettiler .
    Bizim ıslah çağrımız ve uyarımız ,bedbaht ve sakil mafya lüderinin her türlü tezviratından beridir .
    Kulluk bilinci ile inşa ettiğimiz üslubumuz Salih ve adaletlidir şükür .onların kirli ve karanlık sözlerinin gölgesinden de uzağız

    Yanıtla (0) (0)
  • Abdurrahman / 01 Haziran 2021 00:36

    Bir insan Birlesik Arap Emirlikleri'ne sigindi ve orada guven icindeyse en azindan susmali. Soyledigi seylerin hakikat olmasi bile onem arz etmiyor artik. Ridvan abi'ye katiliyorum.

    Selam ve dua ile

    Yanıtla (0) (0)
  • Melih / 01 Haziran 2021 00:21

    Pekerin açıklamalarını ve müslümanlara verdiği zararı konuşma sırasında bile, Erdoğana çatmak nasıl bir algı sapması acaba. Erdoğanı başka vesile ile eleştir. Bursda pekere bir laf bile etmeden yazan yorumcular var. Baş hedef ilan etmişsiniz erdoğanı Bu hatalı tutumunuz milleti ona daha çok bağlıyor. Oysa doğry eleştiri yapmış kaya bey

    Yanıtla (0) (0)
  • ahsen / 31 Mayıs 2021 22:29

    "Bir mafya babası bile senden daha inandırıcı olabilir." Ama bu bu bir rüzgardır arkasında Tayyip düşmanlığı vardır. Şimdi bir mafya babası mı yoksa hatası günahıyla seçilmiş bir iktidar mı? neyi tercih ediyor neyi neyle vuruyorsunuz? Ben her şeye rağmen seçilmiş hükümetin yanındayım Gücü yettiğince ümmet ve mazlumlar için çaba gösteriyor. mafya bozuntusu gibi halkın esnafın üstüna çullanıp işkence yapmıyor. Sorsan ülkücüyüm milliyetçiyim der bu mafya bozuntusu. Söylediklerine kulak verip seçilmiş iktidara laf saymak da nedir? Hani fasıkın haberi araştırılacaktı. Bu şeref yoksununun neler yaptığı videoları az mı yayınlandı bu sitede.

    Yanıtla (0) (0)
  • Muhammed Ata / 31 Mayıs 2021 19:17

    Sedat Peker'in zırvalamalarının diğer bir yönü ise, bu silahların Suriye'deki Şii Türkmenlere karşı savaşan Nusra'ya gönderilmesi iddiası. Bir kere Suriye'de Şii Türkmen yok, olanların hepsi Sunni ve ÖSO saflarındalar. Savaşın başından beri hiçbir zaman ne Nusra ne de HTŞ ile aralarında bir çatışma yaşanmadı.
    Sarhoş vari konuşmalarından, birileri tarafından kulağına üflenenleri dillendirmeye çalıştığı anlaşılıyor.
    Her halükarda devrimin ilk dönemlerinde Türkiye Suriye'deki mücahidlere silah vermeliydi ama vermedi ve bu da Rusya, İran ve Hizbullat tarafından desteklenen Esed rejiminin çöküşünü geçiktirdi.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ahmet Murat Kaya / 31 Mayıs 2021 17:58

    Yıllardır,
    Davutoğlu söyledi dinlemedi,
    Abdullah Gül eleştirdi yok saydı,
    Ali Babacan eleştirdi yok saydı,
    Yetmedi;
    İslamcılar uyardı, Özgür der IHH MazlumDer, nerdeyse Fetocü ilan edildi,
    Dilipak, Tasgetiren, Kenan Alpay gibi nice uyarıcı size alarm verdi, tak-ma-dı-nız, hepsine birer kulp taktınız.
    Kendileri kendilerini zayıflattılar.
    Sen kimseyi takmaz, ahlaki üstünlüğü kaybedersen, içi boş kof bir söylem ile insanlara yaklaşır isen,
    Bir mafya babası bile senden daha inandırıcı olabilir.
    Sorun şu ki:  insanlar Binalali beye de Soylu'ya da i-nan-mı-yor!
    Yazık

    Yanıtla (0) (0)
  • Rıdvan Kaya / 31 Mayıs 2021 10:44

    Cevabımın son satırı yarım kalmış, bir kere daha gönderiyorum:



    Bu vesileyle yorumcu kardeşime ‘haksöz okuru’ gibi kendisi dışındakileri de ilzam etme imajı doğuracak bir rumuz yerine doğrudan kendi ismini kullanmasının daha doğru olacağını da hatırlatmakta yarar görüyorum.

    Allah'a emanet olun!

    Yanıtla (0) (0)
  • metin cavusoglu / 31 Mayıs 2021 09:41

    keşke dedikleri dogru olaydı..hizbullat sonra iran sonra rusya girmeden ucakları etkişiz hale getirecek füzeleri verseydi türkiye.. bugun asad zaliminin esamesi okunmazdı..

    Yanıtla (0) (0)
  • Öteki adam / 31 Mayıs 2021 07:26

    R.kaya nın nusra ve öso konusunda yazdıklarına katılıyorum. Açık kaynaklar iyi takip edilse bu ikisi arasındaki ayırım için yeterli bilgi elde edilebilir. Bu ara da çoğu düşüncesine katılmadığım ama mantıklı bir yazar olan r. Kaya özetle nusra ve öso arasındaki ayırımı yapmış. Şuda mantıklı sınır bizim elimizdeyken neden kamuflaj içinde yardım yapalım ki.
    S.peker in uluslar arası arenada ülkemizi zordurumda bıraktığı/bırakmaya çalıştığı aşikar. Bunu batılı ülkeler dili ile yapıyor. Nasıl 2014 2016 yılları arasında batılı ülkeler bizi işide nusra ya yardım yapıyoruz diye suçluyorlardı ama bu suçlamaları kendi ajanları işide batılı ülke vatandaşını götürürken yakalanmıştı.
    Not:M.çavuş oğlu basın açıklamasını haberlerden bulabilirsiniz. (Kanada istihbaratın çalışan suriyelinin yakalanması şeklinde aratın). Bu gibi yalan ve altı dolmayan ifitiralar fanatiklikten öteye gidemez. Kavramlara ve olaylara analitik bakılır ve iyibir gündem takibi yapılır ise rkaya nın nusra ve öso hakkındaki bilgileri nin doğru olduğu görülür.

    Yanıtla (0) (0)
  • selefi mücahid s. / 31 Mayıs 2021 06:42

    Eğer Türkiye Erdoğan Suriye'de Cihad eden gruplara destek verseydi Size yemin ederim Esad rejimi birkaç yılda düşer ve orada Mücahitler Galip gelirdi bu bile işin gerçeğini anlatıyor Erdoğan ve Türkiye sadece insani yardımlar hariç orada faaliyet gösteren Müslümanlara Cihad erleri Ne iş zaman silah göndermedi gönderseydi zaten Mücahitler çoktan Esad rejimini yıkar ve Zafer elde ederlerdi Neden biliyor musunuz Çünkü Türkiye ve Erdoğan Azerbaycan'a yardım etti Ermeniler Karabağ'da hezimete uğradı ve Karabağ kurtuldu Azerbaycan'a nasıl yardım etti insansız hava araçlarıyla ağır silahlarla tanklarla bombalarla yardım etti Türkiye ve Erdoğan bu sebeple Azerbaycan kazandı Eğer ki Erdoğan Azerbaycan'a Karabağ için yaptığı yardımın onda birini silah olarak mühimmat olarak Suriye'deki Cihad eden grupları yapsaydı yemin ederim Mücahitler Zafer kazanmış ve Esad rejimi şu anda tarihin çöplüğüne gönderilmiş olurdu bu bile Türkiye'nin Cihad eden gruplara yardım etmediğini kanıtıdır Bu tamamen Türkiye'deki Suriye rejiminin uşağı Kemalist faşist diktatörlerin uydurduğu bir yalandır Türkiye Cumhuriyeti ve Erdoğan hiçbir zaman Cihad eden gruplara yardım etmedi zaten etmezde çünkü tc ve yönetimi burnun dibinde selefi bir devletin kurulmasını asla hazmetmez işlerine gelmez
    suriyede bir islam devletinin kurulması en çok tc nin korkusudur çünkü islam devrimi kuruldugu an tc dede bir rejim degişikligi kaçınılmaz olacaktı bu sebeple tc ve erdogan suriyedeki cihad gruplarına silah göndermedi tc nin geleneksel türk islam sentezi din anlayışı ile suriyedeki vahye dayalı selefi anlayış her daim çatışma halindedit tc suriyede laik esedin devrilmesini asla istemiyor çünkü suriyede selefi bir devlet tc için sonun başlangıcı olacak bu yüzden yardım etmez.

    Yanıtla (0) (0)
  • muhammed furkan / 31 Mayıs 2021 06:30

    Ne kadar ilginç değil mi ilk yayınladığı video kaydında sadece Süleyman Soylu'yu Hedef Alıp Ama sen benim evimi bastırdın karımı kızımı korkuttun diyen Sedat Peker yayınladığı 8 video kaydında birdenbire Türkiye'nin iç ve dış olaylarına vurgu yaparak erdoğan Türkiye Suriye'deki cihatçılara El Nusra El Kaide örgütüne silah gönderiyor demeye başladı Çok enteresan değil mi İlk başlarda mağdur konumunda kendisini ortaya atan mafya Tetikçisi elemanı Sedat Peker şu anda Türkiye'yi ve Erdoğan'ı Suriye'de Cihad eden gruplara silah ve para gönderiyor Diyerek iftiralarına başladı çok ilginç çok enteresan günlerden geçiyoruz Arkadaşlar bence bu Sedat Peker kendi başına hareket etmiyor Bunun arkasındaki derin güçlerin ortaya çıkarılması lazım Türkiye'deki Kemalist sol PKK tayfası ve dıştaki emperyalist siyonist Tayfa ile ergenekoncu PKK Sebiha tayfası Sedat Peker denilen botokslu mafya Tetikçi elemanı bir güzel kullanıyorlar olay bir anda nasıl oldu da Suriye'deki Cihad eden gruplara Erdoğan ve TC silah gönderiyor a döndü çünkü sedat peker kendi başına jhareket etmiyor kuklayı degil kuklacıyı görmek lazım
    amerikada kaçak yaşayan emre uslu son mesajında erdogan devrilecek çok az kaldı birazdaha sabır amerika erdoganın fişini çekti dedi sedat peker videolarını en çok sahiplenen 2 kitle ise kemalistler ve fetö bu bile bu oyunun nereden kurgulandıgının kanıtıdır
    not: süleyman soylu bir an önce istifa etmeli çünkü erdoganın başına bu belaları açan soyludur

    Yanıtla (0) (0)
  • serkan / 31 Mayıs 2021 06:15

    bundan sonra AKP ve Erdoğan kimlerle yol yürüdüğüne iyi baksın daha birkaç sene öncesine kadar 3 sene öncesine kadar Sedat Peker ve yanındaki Tetikçi elemanları binlerce kişi ile Türkiye'nin her yerinde mitingler yapıp muhalif insanları direklere asacağım kan banyosu yapacağım derken başta Süleyman Soylu ve akp'lileri olmak üzere hepsi helal olsun Sedat Peker ne Vatansever bir insan gözünü seveyim Reis seninle gurur duyuyoruz diye sloganlar atıyorlardı AKP Ve taraftarları şimdi Sedat Peker denilen mafya Tetikçisi ve elebaşı AKP'yi hedefe oturtunca Dün Sedat Peker'i alkışlayan Bu kişiler Sedat Peker'e Bu dış güçlerin adamı bu Tetikçi bu fethullahçı demeye başladılar esasında İşin gerçeği şudur AKP ve Erdoğan kimlerle yol yürüdüğüne bakmıyor sadece birkaç tane oy getirecek diye bütün derin devletin eski Türkiye'nin Kokuşmuş sisteminin ARTIKLARINI Başgöz edip SIRTINDA taşıyor kendisine inanmış olan kendisini bugünlere getirmiş olan Mazlum masum gariban kitlelere yüz çevirip eski Türkiye'nin artıklarını Tansu Çiller adlı gladyoyu Sedat Peker adlı Tetikçi yi Mehmet ağr adlı bin operasyon yaptık diyen katili Alaattin Çakıcı adlı kendi karısını bile Uludağ'da Tetikçi tutarak öldürten bir Sabıkalı suç örgütü lideri ni Başgöz ediyor AKP ve Erdoğan işte AKP ve Erdoğan'ın kaybettiği noktada Burası kendisine inanan insanları bir şekilde tasfiye edip yerine ise eski Türkiye'nin Kokuşmuş artıklarını dolduruyor Erdoğan yine bu yanlış da ısrar ederse Korkarım ki 2023 yılında büyük bir şok dalgası yaşayıp iktidardan düşecek gibi görünüyor akp.

    Yanıtla (0) (0)
  • serkan / 31 Mayıs 2021 06:09

    İşin enteresan yanı nedir biliyor musunuz AKP iktidarının Suriye'deki direniş örgütü El Nusra ya ve Cihad eden gruplara silah gönderdiğini söyleyenlerin alayının avrasyacı ergenekoncu solcu PKK yanlısı ya da Esed taraftarları olması Yani kısacası bunu dillendirenlerin birçoğunun esede sempati ile bakan onu destekleyen ergenekoncu avrasyacı kesimin olması Yani bunu ilk MİT tırları operasyonuyla Fethullahçılar ortaya attı Sonra Cumhuriyet adlı Kemalist faşist gazete manşet yaptı Onun akabinde de aydınlık adlı perinçekçi derin paçavra manşet yaptı Yani kısacası bu söylemi dillendiren lerin genlerine genetiğine baktığımız zaman hepsinin bir şekilde kemalist avrasyacı ergenekoncu perinçekçi olduklarını görüyoruz yani şebbiha mlitanı bu kitleler hep bir ağızdan Türkiye'nin AKP'nin El Nusra ve Cihat guruplarına silah gönderdiğini yalanını dinlendirip duruyorlar yıllardır İşin gerçeği bunu söyleyenlerin alayının Eset adlı Nusayri diktatörü faşist katil shabiha nın başı olan Esad'ı yağ layanlar ona hizmet edenlerin söylemi olduğu apaçık ortada

    Yanıtla (0) (0)
  • ahsen / 30 Mayıs 2021 21:19

    Sedat Peker'in videolarını haberleştirip bunun üzerinden hükümete soru sormak da yanlış hükümetin her yapıp ettiğini onaylar bir habercilik de. Eğer bir tercih yapılacaksa devletten seçilmiş hükümetten yana olunmalı. Evet her şeye rağmen. Ancak teslim olmadan

    Yanıtla (0) (0)
  • Ebu Abdullah et-Türki / 30 Mayıs 2021 21:17

    Suriye halkına en büyük desteği Kılıçdaroğlu, arapça nutuk göndererek vermiştir. Arapça nutuk sayesinde Suriye halkı büyük bir manevi güç bulmuştur.

    Yanıtla (0) (0)
  • Levent Akıncı / 30 Mayıs 2021 21:02

    En önemli ayrıntı; SURİYE'Lİ Şİİ TÜRKMEN YOK!

    Peker'in (Allah hidayet versin), BÇG ( Batı Çalışma Grubu ) Ve Büyük Kulüp, Çevik Bir Mehmet Ağar vs konularında deşifre yapması gerekir.. Ama vakıa görüldüğü gibi maalesef.. Şii Türkmenlerin olduğu (?) bir Suriye'den dem vuruyor.. Suriye'de Şii Türkmen olsa olsa Irak tarafından Haşdişşabi'ye katılarak gelen varsa şayet, onlardır.. Suriye yerli Türkmenleri komple Ehli Sunnet kökenlidir.. Tamamı!

    Yanıtla (0) (0)
  • Rıdvan Kaya / 30 Mayıs 2021 20:36

    2 yoruma cevaben:
    Bilal Bedir Bey haksöz’ü “Süleyman Soylu üzerinden Erdoğan’a ve hükümete çaktınız” diye eleştirmiş, bu vesile ile Erdoğan’ın kıymetinin bilinmesi gerektiğini hatırlatmış.
    Haksöz Erdoğan’ın kıymetinin farkında ama bu fahiş yanlışların görülmemesi anlamına mı geliyor? M.Ağar’ın, D.Perinçek’in, A.Çakıcı’nın şu anki konumları sizce Erdoğan’ın lehine mi? Neden kirli unsurlardan arınma, uzaklaşma yönünde bir gayret görmüyoruz? Bakın hala Erdoğan Egemen Bağış’tan ötürü yıpranmaya devam ediyor, oysa Egemen Bağış gibi birini taşımak zorunda mı?

    Haksöz’de Sedat Peker gündeme getirmeden evvel de Mehmet Ağar’ın son yıllarda tekrar sahne almasından rahatsızlık ifade ediliyordu. S. Peker’in videoları zaten bilinen bu cerahati patlatmış oldu. S. Soylu çokça konuşulan iddialara (örneğin gazeteci kızın ölümü, Marina mevzuu, karakolda eski milletvekilinin dövdürülmesi vs.) ilişkin net, doyurucu açıklamalar yapmadı. Bunun yerine televizyona çıkıp Davutoğlu, Ali Babacan, Hakan Fidan gibi alakasız isimleri hedef aldı ve Erdoğan’ı kendisine borçlandırma, mecbur bırakma siyaseti izledi.

    Sorun S. Peker’e itibar etmek değil ama kamuoyuna mal olmuş iddialara ilişkin net, doyurucu cevaplar vermek zorunluluğu yok mu? Kaldı ki S. Peker’in kimler tarafından nasıl “muteber şahıs” konumuna getirildiğinin de ayrıca hesabının verilmesi şart. Yoksa yine bugün el üstünde tutulan birtakım kirli tipler yarın yine S. Peker gibi karşıya geçip ateş etmeye başladığında “bu zaten şunların oyuncağı olmuş” demek insanlara hiç inandırıcı gelmeyebilir.

    'Haksöz okuru' rumuzlu yorumcunun sözlerine ilişkin olarak şunu belirteyim: S. Peker gibi birinin sözleri bizim için bir değer ifade etmez. Ama somutlaşmış iddialar varsa doğru ya da yanlış olduğuna hüküm vermeksizin, elbette bunların araştırılmasını, cevaplanmasını bekleriz. Bu yazıda da işte bunu yapıyoruz. Nusra üzerinden gündeme getirdiği sözlerin hiçbir tutarlılığı bulunmayan, sahayı bilen herkes tarafından saçmalığı aşikar iddialar olduğunu söylüyoruz.
    Bu arada iddiasının Suriye sahasındaki akçeli işlerle ilgili ifşaat olduğu zannı yanlış, yapılmak istenen şeyin daha önce Mit Tırları hadisesiyle yapılmak istenenin devamı olduğu ortada. Para pul mevzuuları asıl hedef olan uluslararası baskı mekanizmasını harekete geçirmenin kamuflajı olarak kullanılıyor zannımca.
    Bu vesileyle yorumcu kardeşime ‘haksöz okuru’ gibi kendisi dışındakileri de ilzam etme

    Yanıtla (0) (0)
  • Sakaryalı / 30 Mayıs 2021 20:27

    Bence kimsenin gemiyi terketmemesi lazım. İlk 3 videoya son dk haberi girerken, söylenen her şeyi doğru kabul ederken niye şimdi bir anda konuşanın mafya tetikçisi olduğu hatırlandı? Adil şahitlik böyle bir şey değil, özeleştiri yapmayı bilmeli hareketler de. Yapmayın etmeyin diye uyaranlara troll demenin konforuyla güzel muhalefet yapıldı. Aynı gemide devam edip tutarlı olmak lazım.

    Yanıtla (0) (0)
  • Orhan Özdemir / 30 Mayıs 2021 20:21

    Pekerin sözüne bu kadar itibar edenlere şu soruyu sormak istiyorum.

    Peker bir ekonomik yatırım tavsiyesi verse ne kadar ciddiye alırlardı, ya da herhangi bir iş ile ilgili kendisine danışırlar akıl alırlar mıydı?

    Ne kadar muteber birisiymiş bu zat da biz kıymetini bilememişiz meğer, yazık olmuş, yine büyük bir beyin göç etmiş ülkemizden, vaah vaah.

    Yanıtla (0) (0)
  • Yavuz / 30 Mayıs 2021 19:45

    Değerli dostlar buraya yorum yazanları A haber ve Devlet Bahçeli ağzı ile konuşmakla itham etmek doğru değil. Aynı ithamın, ithamı yapana döndürülmesi durumu hoş olur mu? İyi Partililerden, Chp’ye, İrancılardan, Sözcü gazetesine, Halk tv’ye kadar, Peker’e kadar bir sürü ithamı yani iftirayı hakeden olur mu? Elbette olmaz. O halde lütfen dikkat. Ayrıca Haksöz ismi kimsenin inhisarında değil. Kimse camia ismini şahsi görüşlerine perde yapmasın. Bu hem yanlış, hem ayıp. Editör bu isim işine el atmayacak mı? Biz kendimiz çalıp, kendimiz oynamayı sürdürecek miyiz?

    Yanıtla (0) (0)
  • Necati Öz / 30 Mayıs 2021 19:44

    @Bilal Bedir, @Muammer Aydın, @Güler Yiğit elinize dilinize sağlık..

    Yanıtla (0) (0)
  • Murat / 30 Mayıs 2021 19:27

    Bir gerçek var.Oda Çıkar ve rant çevrelerinin Türkiyeyi yiyip bitirdiği.Ikincisi Süren Kürt sorunundan nemalananlar.Gerisini bırakın.Bunu Sedat Peker söylediģi için yalan olmuyor.
    Ülkede Nehir birakılmadi be.Niye?Rant ìçin.Geçin beyler hikayeleri.Erdoğanın hiç suçu yokmu?Haberi yokmu bunlardan?Yahu Binali Bey o Gemi Filosunu nasıl aldı?Soylu nasıl zengin oldu?Linak,Cengiz vs. Nasil Trilyonluk oldu?Alın teriyle mi?
    Filistine ne yapılmış?Israile Ticaret Milyar Dolar.Hikaye anlatmayın.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ali COŞAR / 30 Mayıs 2021 19:18

    Allah Razı Olsun Rıdvan Bey. Türkiye'de sizin gibi hakperest Gazeteciler de varmış.
    SP'in iftiralarına dört elle sarılan FETÖ'nün sesi - soluğu - kalemi olan haber siteleri ve höyküren gazeteci klıklı teöristlerin kim olduğuna bakmak yeterli. Bir olay kimin işine yarıyorsa, o tarafın arka planına bakmak lazım. Bir de Şirket açıklamasını okumalarını tavsiye ediyorum o şeytanın talebelerine.. Vatan - Millet - Bayrak düşmanlarına. Emperyallerin satılık köpeklerine ..

    https://www.sadat.com.tr/tr/hakkimizda/haberler/723-organize-suc-orgutu-liderinin-itiraflari.html

    Yanıtla (0) (0)
  • Rıza Çiftcibaşı / 30 Mayıs 2021 18:59

    8.videoya kadar sizlerde yada Haksöz haber site yöneticisi arkadaşlar balıklama atladınız.
    Sonuç hüsran.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hasan Sevim / 30 Mayıs 2021 18:45

    Selâm un aleyküm kıymetli Rıdvan hocamız.
    Siz değerli abimizin böyle bir tartışmanın içine dâhil olması hangi zaruretten zuhur etti.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ali / 30 Mayıs 2021 18:03

    Çok yerinde ve isabetli bir yazı. Sedat Peker’in ne mal olduğunu ortaya koyması açısından da ayrıca değerli. BAE’nin himayesinde, umduğunu bulamamaktan başka bir davası olmayan, mafya yöneticisi bir adamın ahlakına ve aklına ihtiyaç olmaksızın, bütün kirliliklerden uzak durulmalı. Bu adamların işleri de ilişkileri de pis. Bu pisliğin diğer cephedeki unsurları da temizlenmeli elbet. Ama Peker hepsinden ötede, mesleği olan tetikçiliği bi hakkın icra ediyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ömer Bitlis / 30 Mayıs 2021 17:51

    Milleti mafya dizileri ile ninni söyleyerek uyutursanız, gün gelir mafya babası denen zibidilerin söylemlerini ayıklamak zorunda kalırsınız.

    Rüzgar eken, fırtına biçer.

    Yanıtla (0) (0)
  • Katliamın ortakları / 30 Mayıs 2021 17:49

    Türkiye’yi ve Erdoğan’ı suriye halkına yardım yaptığı için sıkıştıranlar, zalimin safında yer almayı telkin edenler tüm bu katliamların ortaklarıdır. Birlikte haşrolsunlar...

    Yanıtla (0) (0)
  • Güler yiğit / 30 Mayıs 2021 17:08

    Ah keşke bu mafya bozuntosunun ilk videosona tepki verip asıl amacın başka olduğunu net bir şekilde gösterilseydi ağzında köpükler savura savura sağa sola saldırırken sen kimsin denseydi çünki bu videolar en çık kimlerin iştahını kabartıyor bunu görmek yeter liydi

    Yanıtla (0) (0)
  • Muammer Aydın / 30 Mayıs 2021 17:01

    Sedat Peker’in yazıda ifade edilen iddiası misafir edildiği (tutsak olduğu mu deseydik) ülkenin sahip olduğu medya kanallarında sürekli işlediği bir konudur.
    Araplar dahi BAE için Körfez’in Siyonist İsraili tanımlamasını yapmaktalar.
    Amaç kuşkusuz Türkiye’dir. Erdoğan’ı teröre destek veriyor gerekçesiyle uluslararası mahkemelerde yargılamak ve böylece küçük düşürerek tasfiye edip genelde dünyaya özelde de İslam dünyasına ders vermek istiyorlar. Bir daha kimse “One Minute” demesin, “Dünya beşten büyüktür” hakikatini hatırlatmasın ve dahi bu türden çıkışları aklına bile getirmesin.
    Peker’in iddialarından yola çıkarak hükümeti eleştiren muhalifler tam da kendilerinden istenilen refleksleri sergilemekteler.

    Yanıtla (0) (0)
  • Genç mücahit / 30 Mayıs 2021 16:40

    Allah razı olsun. Burda Bu konuda sorun varsa oda sadece gerektiği kadar destek verilmediği ve ayrıştırıcı uygulamalar sebebiyle muhaliflerin bölünmesine sebeb olmaktır . Türkiye muhalifleri bir arada tutacak en ince zemini oluşturmalı ve yeterli lojistik herturlu desteği vermeliydi

    Yanıtla (0) (0)
  • Bilal Bedir / 30 Mayıs 2021 16:30

    Bu vesile ile hatalarına kusurlarına rağmen ummet coğrafyasının derdi ile dertlenen Erdoğan’ın nasıl hedef tahtasına konduğunu, sokağın ve gündemin nasıl dizayn edilip erken seçim öncesi kitlelerin yönlendirilmek istendiğini HAKSOZ camiası da görür de, neyi ne zaman konuşacağını tartarak siyasetsizce davranmanın ülke muslumanlarindan neler goturdugu bilinci ile hareket eder. Tuttunuz Süleyman soylu üzerinden Erdoğan ve hükümete çaktınız. Bu haberlerle onu devirmek isteyenlerin amacina hizmet ettiğini bilmeyecek kadar gafil olacağınızı da sanmıyorum. Peygamberin dizinde büyümüş nesil ve hemen onların ardından gelenlerin ne kadar aleni Gunahlari hataları oldu. En azından bu adam, onlar gibi aleni bir gunahi yok. Hakkında söylenenler iddiadan öteye gitmiyor. Buna rağmen it ürür kervan yürür misali, kendilerini musluman olarak niteleyen bir sürü kişi mutlu olamasa da Ayasofya’yı ibadete açıyor, taksime cami mührünü vuruyor.
    Umarım hayatta iken ona dusmanlik yapıp ölümünden sonra “biz seni anlayamamışız ey büyük Hakan” diyenler gibi olmazlar, bugun Erdoğan’a bilenen ve muhakkak gitmeli diyen muslumanlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Haksöz Okuru / 30 Mayıs 2021 16:28

    Sedat Peker Nusra'ya silah verilmesi iddiasında Türkiye'yi yani 'devleti' değil bundan çıkar devşirenleri suçladı.
    Ne yani Suriye konusundaki iddialarında birtakım çelişki ve anormallikler var diye biz de mi Peker'i Devlet Bahçeli ağzıyla eleştireceğiz?
    Biz de mi bu kişiyi BAE maşası, Türkiye ve devlet aleyhinde algı yönetimi yapan kirli işbirlikçi ilan edeceğiz A Habervari?
    Unutmayalım ki memlekette gizli kalmış birçok önemli hakikat bu kişinin iddia ve itirafları sayesinde gün yüzüne çıktı, çıkıyor.
    Velhasıl, Haksöz camiasının Peker'e karşı bu yönde bir tavra evrilmesini asla doğru bulmuyorum. Herşeye rağmen itidalli olmakta ve süreci dikkatle takip etmekte fayda görüyorum.
    Tabii ki en doğrusunu yüce Allah bilir.
    Allah ferasetimizi ve basiretimizi artırsın.

    Yanıtla (0) (0)