32. sayıda kapağa Yunus Emre’nin “Ya ben öleyim mi söylemeyince!” dizesi taşınmış. “Bir Yolculuk Hikâyesi” isimli giriş yazısında, insanın zamanla münasebetine ve kendi yolculuğunun duraklarına değinilmiş.
Temmuz her zamanki gibi Üstad Hasan Aycın’ın bir çizgisi ile sayfalarını aralıyor. Haziran sayısında birçok güzel şiire de yer verilmiş. 32. sayıya şiirleriyle katkı sunan şairler: İmdat Akkoyun, Mustafa Yılmaz, Tunay Özer, Mehmet Gemci, Yunus Varlık, Necati Atilla Soykan, Sadık Koç, Nilüfer Zontul Aktaş, Erol Yılmaz, Mehmet Akif Öztürk, Yunus Çolakoğlu, Tuncay Yerlikaya.
Haziran sayısında öykü türünde de farklı hikâyeleri okuyucuyla buluşturan metinler yer alıyor. 32. sayıda öyküleriyle dergimizde yer alan isimler: Deniz Burak, Davut Güner, Hakan Kaya, Hikmet Dündar, Furkan Duman, Mücahit Akıncı, Nur Karabaş.
Haziran sayısında; Rabia Demir “Hello Brother”, Mehmet Mortaş “Derisi Soyulmuş Hayat”, Yavuz Balı “Siyah İthal Çin Çekirdeği ve Beyaz Yerli Çekirdeğin Akıbeti” ve Mustafa Işık “Yarasıyla Yâren Olana Aşk Olsun” başlığını taşıyan denemeleriyle yer alıyorlar.
Temmuz’un 32. sayısında kitap ve yazar değerlendirmeleri de yer almakta. Erkam Kuşçu “Barbar, Modern, Medeni’de ‘Medeniyet’ Kavramı” isimli çalışmasında İbrahim Kalın’ın mezkûr kitabını ve bu bağlamda medeniyet kavramını ele alıyor. Hüseyin Cömert, Arzu Alkan Ateş’in “Lübyana’ya Bir Bilet” isimli öykü kitabını tahlil ederken, Ercan Ata “Kafka’nın Babasına Mektubu?” başlıklı yazısında Kafka’nın eserini ve babasıyla ilişkilerini kaleme alıyor. Hatice Baran, Temmuz’un Haziran sayısı için, Nurullah Ulutaş’ın “Turgay Nar Tiyatrosu” isimli kitabını ayrıntılarıyla irdelerken, Mehmet Akif Öztürk, Ayhan Koç’un “Kara Havadisler Kervanı” isimli öykü kitabını okuyucuya tanıtıyor.
Bu sayıda kitap değerlendirmelerine; İsmail Süphandağı, Teun A. van Dijk’in “İdeoloji” adlı kitabını irdeleyerek ve Salih Ceylan, merhum Akif Emre’nin çeşitli yazı ve röportajlarından derlenerek hazırlanan “Aliya” isimli eserini analiz ederek katkı sunuyorlar.
Ali Emre, bu sayıda “Yanık Yanık Koksa Karanfil” başlığı altında Melih Cevdet Anday’ın “Anı” adlı şiirini ve bu şiirin çarpıcı hikâyesini kaleme alıyor. Necmi Küçük, “Yoksulların Şairi” Ma’rûf er-Rusâfî - Şair, Edip ve Siyaset Adamı” isimli yazısında Bağdatlı Rusâfi ile tanışmamızı sağlıyor.
Kevser Çakır Demir, “Gerçekliğin Temsili Sorunu Noktasında Belgesel Sinema” başlığını attığı yazısında, esaslı örnekler eşliğinde, belgesel sinemasında gerçek-kurgu-hakikat kavramlarının karşılığını arıyor. Kemal Kurak ise bu sayıda, yaşama dair kısa kısa değinileri okuyucuyla paylaştığı “Parçalı Yazılar” isimli yazı dizisine yeni bir halka ekliyor. Derginin son sayfasında Necmettin Asma, Aliya İzzetbegoviç’in portresini yaptığı bir çizimle yer alıyor.
Temmuz dergisi, Haziran sayısında, Yeni Türk Edebiyatı alanında çalışmalarıyla tanınan ve çeşitli dergilerde deneme, makale, edebî eser inceleme, tahlil-tanıtım ve öykü türünde yazılara imza atan Senem Gezeroğlu ile yapılan kapsamlı bir röportajı sayfalarına taşıyor. “Yalnız’ca Yazan Bir Öykücü: Senem Gezeroğlu ve Unuttum Yalnız Üzerine” başlığını taşıyan röportajda İsmail Turan’ın sorularına Gezeroğlu’nun verdiği ayrıntılı cevaplarla yazarın “Unuttum Yalnız” isimli eserini değerlendirme ve onun edebi perspektifini ve birikimini imkânı buluyoruz.