Kur’an-ı Kerim’de bildirildiği üzere kendini beğenmek keyfiyeti, cin taifesinden olan şeytanın kendini üstün görüp Rabbimizin secde emrine uymamasıyla başlamıştır. Tabii ki bu isyan hali de Yaratıcımızın bilgisi dahilinde imtihan vesilelerini oluşturmak için gerçekleşmiş diyebiliriz.
İyi ile münker, hak ile batıl arasında tercih yapma kapasitesiyle yaratılmış olan insan türü de Nahl Sûresi’ndeki “Onun (şeytanın) sultanlığı, ancak kendisini veli edinen ve Allah'a ortak koşan kimseler için söz konusudur.” (16/100) ayeti mucibince “nefsi emmare”sine uyarak kendini yeterli görmesi veya Allah’a ait sıfatları yaratılmışlara veya kendine hamletmesi sonucu şeytani yolun hakimiyetine girmiş olur. Yani kendi nefsini mutlaklaştıranlar ve müşrikler şeytanın hakimiyet ateşine odun taşımış olurlar.