Soru: “Özgür Suriye Bayrağı” ile ilgili sizin görüşünüz nedir?
Cevap: Kesin bir delil, hüccet olmadan hiç kimsenin Allah’ın izin verdiği bir şeyi yasaklamaya, Allah’ın yasakladığı bir şeyi de meşrulaştırmaya hakkı yoktur. İhtilal Bayrağının hükmü ondan çıkarılan anlama bağlıdır. Eğer o bayrak kaldırılınca bunu rejimin düşmesi ve zalim bakanlıkların sarsılışıyla sonlanan bu mübarek ihtilalin sembolü olarak görüyorsanız, o zaman İslami açıdan bu bayrağı kullanmanızın hiç bir sakıncası yok. Ve bilindiği üzere bu bayrağı kaldıranlar seküler bir toplumu kastetmiyor, sadece bunu rejimin düşmesinin sembolü olarak kullanıyorlar ki bu şekilde kullanmak da caizdir.
Onun “Bayrak Örtüsü” olarak anılması Allah’ın dinine olan cehaletten kaynaklanıyor.
İster siyah ister yeşil ister beyaz olsun, destekçileri onu “el vela vel bera” (dostluk ve düşmanlık)’a dayandırır.
Bu, kardeşlerimiz için (bayrağın ötesinde) bayrağın renkleri değil de savaşın amacının ne olarak görüldüğünün önemine dair bir ders de içerir.
Her kim rejimin düşüşü için savaşır da sonra da zulümden intikam alırsa ve bu halde de ölürse, o zaman Allah’ın izniyle, o bir şehittir. Aynı zamanda her kim Esad’ın laik rejim projesi başka bir laik projesiyle yer değiştirsin diye savaşırsa, o zaman o bir şehit değildir. Her kim Allah’ın Şeriatı dışında herhangi bir şeyle yönetilmek için savaşmışsa, Bu durumda hükmü Allah Kuran’da açıklamıştır:
ومن لم يحكم بما أنزل الله فأولئك هم الكافرون
[Kim Allah’ın indirdiği (hükümler) ile hükmetmezse işte onlar kafirlerin ta kendileridir.]
Eklemek gerekirse;
“Bayrağa bakmalı, eğer üstünde [Allah’tan başka ilah yoktur] yazıyorsa, o bayrağın hamili (taşıyıcısı) Müslümandır! Yoksa, bu bir laiktir!” demek cahilliktir.
Peygamber Muhammed ( sallallahu aleyhi ve sellem) bayraklar ne bir semboldü ne de üzerlerinde bir şey yazardı, herhangi bir renkle bağdaştırılmış bir kelime vardı üstünde…
Kimse gelenekleri çok fazla uygulamasın olur da o gelenekler dindenmiş gibi düşünülür!
Belki bu meseledeki hata, insanların “İslam Bayrağı” konusundaki cahilliklerinden kaynaklanıyordur.
Ve onlar bunun bir nevi “örtü” olduğunu sandılar.
Aksine, bu savaşın amaçları ve hedeflerini ifade etmekteydi.
Şeyh Dr. Abdullah Muhaysini
Çeviri: Sümeyye Polat
Kaynak: Ümmeti İslam