“Hayra davet, iyiliği emr, kötülüğü men” hükmünün 7 Ekim’den bu yana Gazze’de ve bizlerde ne kadar tanıklaştırıldığı veya tecelli ettiği hususu hepimizi ilgilendiriyor.
Rad sûresinde bildirildiği gibi “Allah bütün varlıkların yaratıcısıdır” (13/16). Bu bir hayır düzenidir. İmam Gazzâli’ye göre de “Var olandan daha mükemmeli mümkün değildir.” Gazzâlî’nin, hem tertibindeki güzellik hem de yaratılışındaki mükemmellik bakımından bu âlemin “sûret”inden daha mükemmelinin bulunmadığı şeklindeki düşüncesi daha sonraki dönemlerde geniş kabul görmüştür.
Yine tahkik ehli tefsir ve kelam alimlerimiz, başlangıcından itibaren dünya düzenini, hayırla şerrin, faydalı ile zararlının varlığı ile açıklamışlardır. Buna göre eğer dünyada yalnız şer bulunsaydı bütün varlıklar helâk olurdu. Aksine eğer sırf hayır bulunsaydı o zaman da bir yükümlülük (külfet, imtihan) düzeninden söz edilemezdi. Ayrıca şerden kurtulup hayrı gerçekleştirmek için düşünmenin, mücadelenin ve salih amellerin sebepleri de ortadan kalkar ve kulluk bilinci ve hikmet yok olurdu.