YAZILAR
KÜLTÜR-SANAT
Bir Gönül Yükü Albümü: Sevdaları Yaşamak
Mustafa Taşlı
Grup Genç, tam bir buçuk sene aradan sonra dördüncü ezgi kasetini çıkardı:"Deli rüzgarlar kadar hürAy ışığı geceleri kadarSükun zamanların özlemiyle yaşayanlaraBir gönül yükü albümü.Sevdalan yaşamak"Söze albüm kapağında böyle...
Haksöz Dergisi Sayı: 95 - Şubat 1999
Müzik Yeniden Keşfedilmeyi Bekliyor
Abdulbaki Kömür
Abdulbaki Kömür Başta "Kar Çiçekleri", "Dağlarda Kardeşlerim Var", "İlk Cemre" olmak üzere 45 kasette beste, güfte, şiir ve icrasıyla yer aldı. Senaryosu kendisine ait 4 bant tiyatrosu, iki şiir kaseti ve "Dar Ağacına Tebessüm" isimli...
Haksöz Dergisi Sayı: 90 - Eylül 1998
Ayrıntıya Reddiye Yada Bilal Gibi Taşın Altına Yatmak
Murat Özer
Sanatta biçimin mi, yoksa içeriğin mi önemli olduğu, günümüz sanat tarihçileri arasındaki en önemli tartışma konularından birini oluşturuyor. Bu tartışma süreci içerisinde, sanatın -özelde resim sanatının- geçirdiği tüm dönemler...
Haksöz Dergisi Sayı: 88 - Temmuz 1998
Asıl Mesele, Sanatı Hayatla Barışık Kılmakta
Hüseyin Akın
- Sanat, İslami kesimde genel hatlarıyla ya gereksiz, faydasız, doyumla birlikte ortaya çıkan bir uğraş ya da başka her şeyden önce gelen, hayatın merkezine oturan bir varoluş mücadelesi olarak algılanmakta. Bu iki uç yaklaşımın arkasındaki...
Haksöz Dergisi Sayı: 88 - Temmuz 1998
Bir Film İçin en Önemli Hammadde İnsanlar ve Onların Sorunlarıdır
Abbas Kiarostami
1940 doğumlu olan Kiarostami 18 yaşında iken bir resim yarışmasında birincilik ödülünü kazandı. Tahran Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesinde okuyabilmek için evinden ayrıldı ve 1969'da Şah'ın karısı tarafından kurulan "Çocuklar...
Haksöz Dergisi Sayı: 88 - Temmuz 1998
Zeytinlikler Altında Bir Köy ve iki Köylü
Gökhan Özen
Röportajda bahsi geçen "Zeytinlikler Altında", Abbas Kiarostami'nin meşhur üçlemesinin 3. filmi. Türkiyeli sinemaseverlerin de 1996 yılında 15. İstanbul Film Festivali'nde izleme imkanı buldukları "Zeytinlikler Altında", dünyada çeşitli...
Haksöz Dergisi Sayı: 88 - Temmuz 1998
İran Sineması Ekseninde Sinemada Gerçek ve Sanal Dünyalar
Gökhan Özen
17. Uluslararası İstanbul Film Festivali, bu yıl da değişik ülkelerden farklı sinema anlayışlarına ev sahipliği yaptı. Festival kapsamında gösterilen filmlerin birçoğu nitelik açısından kayda değer bir içeriğe sahip değildi. Ancak...
Haksöz Dergisi Sayı: 86 - Mayıs 1998
Müslümanların Sanatı Algılamalarında Bir Devrim Yapılmalıdır
M. Şakir Koçer
14-24 Mart tarihleri arasında Basın Müzesi'nde "Halepçe Katliamı" konulu bir resim ve fotoğraf sergisi düzenlendi. Bu vesileyle sergiyi düzenleyen Sebat Vakfı yöneticisi M. Şakir Koçer ile İslami mücadelede sanatın yerine ilişkin bir sohbet...
Haksöz Dergisi Sayı: 85 - Nisan 1998
Kölelerin Kadim Dostu Amerika!..
Gökhan Özen
Bir Spielberg yapımı olan Amistad,19. yüzyılın ortalarında satılmak için yurtlarından koparılmış, köle(leştirmiş) insanların hikayesini anlatan bir film. İsmini ise köle ticareti yapılan bir gemiden alıyor.Son yıllarda ideolojik filmlerin...
Haksöz Dergisi Sayı: 85 - Nisan 1998
Cesur Yüreklerin Çığlığı
Murat Ural
Bir Holywood yapımı, Cesur Yürek, Film endüstrisinin "kutsal" ödülü Oscar'dan da bolca nasiplenmiş, gösterişli bir yapım. Aslında buraya kadar sayılan özellikleri dahi, Cesur Yürek'e antipatik bakmak için yeterli olabilir. Gerçekten de...
Haksöz Dergisi Sayı: 84 - Mart 1998
Bir mektup, samimi bir iç döküş...
Ramazan Dikmen
Öykü yazarı Ramazan Dikmen, yakalandığı hastalığa yenik düşerek, geçtiğimiz Nisan ayında vefat etmişti. Hem onu rahmetle anmak, hem de Atasoy Müftüoğlu'na yazdığı mektubunda dile getirdiği samimi duygu ve düşünceleri aktarmak amacıyla,...
Haksöz Dergisi Sayı: 81 - Aralık 1997
Şiir Durmuyor. Hayat Durmuyor Çünkü
Haksöz
Ses yükseldi:Şiğiir!Kıt'a dur!Halk baktı sesin yönüne.TınmadıŞapka düşmüştü bir kez.Trap, trap.ParladıYeniden şiirYürüdüÖz göğsünden halkının.Ah,Ne hoştur şimdi hanımellerihele erguvanlar altında boğaza karşıElif cüzüyle...
Haksöz Dergisi Sayı: 81 - Aralık 1997
‘Müslüman Edebiyat’
Ahmet Örs
Başlığı oluşturan tanım ilk elde belki garipsenebilir. Bu tanımı müslümanca bir bilinçle oluşturulan edebiyat diye de açabiliriz. Piyasada İslami edebiyat çevreleri diye bilinen anlayışları gördükten sonra bizim böyle bir tanım ve...
Haksöz Dergisi Sayı: 79 - Ekim 1997
"Kendimiz" Olmadan Asla
Murat Ural
İnsanlar "dil" sayesinde kendi içlerindeki en soyut duyguları dahi dışa vurabilir, başkalarına aktarabilirler. Müziğin fonksiyonlarından birinin de "toplumsal bir dil" olması olduğu söylenebilir. Müzik bu açıdan, hem duygusal hem de düşünsel...
Haksöz Dergisi Sayı: 77 - Ağustos 1997
Kavramlar, Kalıplar ve Grup Kıvılcım
Şuayb Koytak
Türkiye'de bazı kavramların bölüşüldüğü ve belirli grupların malı haline getirildiği bilinen bir gerçek. Bu durum, formlarına aykırı farklı arayışlar içine girmek isteyen, alışılagelmişin dışında bir şeyler yapmak arzusunda...
Haksöz Dergisi Sayı: 77 - Ağustos 1997
Fecre Doğru-Yüreklere Yürüdük
Mustafa Taşlı
"Yürek çarptığı günden beridir ne söz sustu, ne saz... / Göz yürekle gördü, söyletti dile ne gördüyse / Ve çaldı sazlar dilin söylediği iklimden, ağıtları, Yüreklere Yürüyenler'in destanını."Grup Genç'in çıkardığı ezgi...
Haksöz Dergisi Sayı: 77 - Ağustos 1997
Sükût Suretinde Sökün Eden Sorular
Ahmet Mayalı
Edebiyat, bir ustalık işi midir, yoksa sıradan insanların dil çorbaya tuz, katabileceği bir uğraş mıdır?Eli kalem, gözü satır tutanların Çoğunun kısa dönemli de olsa şairlik Çeşmesine ağız dayadığı bir ülkede bu soruya verilecek...
Haksöz Dergisi Sayı: 75 - Haziran 1997
Müslüman
Musa Özgün
"Nikalai İvanov'un Afganistan'da mücahitlere esir düşmesi O'nun gerçek özgürlüğü bulmasına vesile olur. Afgan mücahitleri sayesinde İslam'ı tanır ve müslüman olur. Ve yedi yıl sonra, kendisinden artık ümit kesen ailesinin yanına,...
Haksöz Dergisi Sayı: 72 - Mart 1997
Rivayet-i Aşk
Ahmet Örs
Hz. Hüseyin 'in şahadeti ve Kerbela olayının sene-i devriyesi münasebetiyle hazırlanan Rivayet-i aşk filmi 19-28 Mayıs tarihleri arasında Mecidiyeköy Kültür Merkezi'nde gösterime sunuldu. Film Akan Prodüksiyon tarafından Türkiye'ye getirildi.Kerbela...
Haksöz Dergisi Sayı: 63 - Haziran 1996
Barışık karanfiller ölümsüzdür
Hakan Şahin
Mesut Uçakan'ın son filmi 'Ölümsüz Karanfiller', Ekim ayı sonlarında gösterime girdi. Yapımcılığını, daha önceki iki filmi İtalya'da ödül alan Esra Film'in üstlendiği Ölümsüz Karanfiller, Türkiye'de yaşanan ve muhtemel failleri...
Haksöz Dergisi Sayı: 56 - Kasım 1995
2
3
4
5
6
7
8