Ey Nefsim! Kurbanın Bayram mı?
Ey nefsim!
Dünyaya Allah’ın yakınlığını kazanmak için geldin, hayat el-Aziz olan Allah’ın yakınlığını kazanma yarışıdır, unutma!
Ey nefsim!
Rabbimizin belirlediği varlık hiyerarşisinde, insanlar hayvanlara değil hayvanlar insanlara musahhar kılınmıştır.
Öyleyse insanı eşyanın esiri veya hizmetçisi olmaya davet eden hayvanperestlik dininin kara propagandalarına kanma!
Ey nefsim!
Hayvanlar kendilerine “sınır konulamaz, dokunulamaz kutsal varlıklar” değildir. Varlık hiyerarşisini bozarak kurban ibadetine karşı düşmanlık yapan klasik, modern hurafelere karşı uyanık ol!
“Hayvan hakları süslemesi” ile varlık hiyerarşisini tersine çevirmeye çalışan Hinduizm’e, insanı eşyaya hizmetçi kılan post modern tuğyanlara karşı dikkatli ol!
Kurban ibadeti Rabbimizin varlık hiyerarşisine ittiba etmenin bir sembolüdür; bu hiyerarşiyi alt üst etmek tuğyandır, unutma!
Ey nefsim!
Kurban bir feda eylemidir, öyleyse kolayca gözden çıkarabildiklerin, gözden düşmüşlerin kurban olmaz, seni Allah’a yaklaştırmaz, unutma!
Ey nefsim!
Karar ver! Habil gibi sevdiklerinden mi vereceksin yoksa Kabil gibi pintilik mi edeceksin?
Kurban sevdiklerinden vazgeçmenin sembolüdür, unutma!
Ey nefsim!
Allah takva sahiplerinin kurbanını kabul eder, unutma! Kurbanınla takva elbisendeki yırtıklarını yama!
Kurbanların ne etleri ne de kanları Allah’a ulaşır, O’na takvan ulaşır, unutma!
Ey nefsim!
Eğer kurbanı yaşamaz ve yaşatmazsan, cahiliyenin hurafe merkezleri, doğadaki felaketleri durdurma bahanesinin arkasına saklanarak çocuk kurban etmeyi tavsiye ederler.
Eğer kurban ibadetini nesilden nesile kesintisiz bir zincirle aktaramazsan, gelecek kuşaklar taşların bağlandığı, çocukların köpeklere kurban olduğu günlere erer, unutma!
Ey nefsim!
Eğer insanın ahsen-i takvim olduğu gerçeğini yeni kuşaklara anlatamazsan,genç kızları ve erkekleri pagan tapınakların önünde boğazlayan çağdaş nemrutlar şehirlere egemen olurlar, unutma!
Ey nefsim!
Sembolizmin, hakikati mecaza hamlederek anlamı buharlaştıranların girdaplarında boğulma!
Ey nefsim!
Kurban, İbrahim gibi adayanların, İsmail gibi adananların hatırasıdır.
Kurban, senin İbrahim ve İsmail nebiler gibi samimi bir dost olduğuna Allah katındaki şahidindir, unutma!
Ey nefsim!
Allah’ın adıyla kestiğin hayvanların etlerini paganlar ve Yahudileşenler gibi heba etme, hem kendin ye hem de hem de fakir fukaraya dağıt ki, kurbanın bayram olsun…
Ey nefsim!
Kıbleye doğru yatırdığın kurbanı keserken âlemlerin rabbi Allah’ı zikretmelisin, bu senin şâkir bir kul olduğunun şahididir, unutma!
Ey örtüsüne bürünen nefsim!
Kurban basit bir hayvan boğazlama eylemi değildir, bu onurlu eylemi gerçekleştirirken, “Bismillahi Allahu Ekber” diyerek Rabbini tekbir et!
- Zorlu Yolculuklar Güçlü Birliktelikler Gerektirir
- Topluma Yönelik En Büyük Tehdit: Ahlaki Dejenerasyon
- Cinsel Sapkınlık Dalgaları ve Sorumluluğumuz
- Toplumsal Yaramız: Madde Bağımlılığı ve Bağımlı Gençler
- Sen Kimsin?
- Hayırlı Bir Topluluk Olmanın Temel Kriteri: Emr-i Bi'l Ma'ruf ve Nehy-i Anil Münker
- “İnsan Hakları Evrensel Bildirisi” Ne Kadar Evrensel?
- Nihilizmin Karanlık Kuyusundan Çıkış İmkânı veya Büyük Düğümü Çözmek
- Firavun’un Son Büyücüsü Medya
- İsrail-Hindistan İttifakı: İslamofobinin Küresel Genişlemesi İçin Bir Tarife
- Hindistan Hindu-Faşist Bir Teşebbüs Haline Geliyor
- Yorumbilim Çerçevesinde Kur’an’da Allah ve Peygamber
- Allah’ın Rahmetinin Tecellisi Olarak Tövbe
- Ey Nefsim! Kurbanın Bayram mı?
- Kurban Bayramı
- İslam’ı Avustralya’ya Götüren Afgan Deveciler
- İbrahim’in Kaderi: Batı Neden İslam İle İlişkilerini Yeniden Düşünmeli?
- Irkçı Rüzgârın Yönü ve İnsaniyete Çağrı
- Nâzım Hikmet Şiirinde “Ortadoğu” Değinileri
- Unutma